• Anonym (stinkisen)

Finns det bra deoderant? Vill kunna använda ärmlösa toppar!!

Tycker jag testat ALLT på apoteket. Luktar ändå lite sunkigt efter jobbet. Att använda en kofta eller blazer med en ärmlös topp går inte! 

Har alltid, alltid t-shirt eller långärmat under, som luktar lite apa efterråt. Så trist, för jag har så många toppar jag inte använder just nu... :(

Tips önskas!

• Svar på tråden Finns det bra deoderant? Vill kunna använda ärmlösa toppar!!
  • Anonym (Bizz)

Märkligt att du stinker så snabbt, du kanske ska se över din kost?
    Vissa livsmedel har den påverkan på vissa individer, jag vet inte mer exakt men minns att jag läst det någonstans.

• Anonym (Hsndsprit)

Tvätta dig under armarna med handsprit eller alsolsprit. 

• Tilolo

Hej!
    Har du även provat Kristalldeo? 🙂

• Anonym (Stinkapan)

Jag är man och använder Nivea MEN Fresh Active Nalle

• Anonym (tim)

Säkert självklarheter, men jag antar att du tvättar dig under armarna minst en gång per dag med tvål och vatten och inte bara svabbar på med deo. Hår under armarna gör det också svårare att vara luktfri.

Vissa maträtter skapar en starkare svettlukt, som vitlök, curry och kummin men även alkohol och sockerhaltig mat, t ex godis, kakor och sötade produkter.

• Anonym (Svettis)

Bats. Smörj vare dag. Det kan dröja någon vecka innan det får full effekt. 

Och använd tröjor av naturmaterial. Undvik tex blazer med syntetfoder. 

Men att ha ärmlöst under tex blazer är ett modernt och i mitt tycke konstigt sätt att klä sig. Under såna plagg har man traditionellt ärmar och krage för att inte smutsa ner dem. De tål ju inte tvätt så bra och blir förstörda om man gör så. Vi behöver lära oss att vara mer rädda om kläderna. De, och tvätten av dem, står för en stor del av miljöförstöringen och klimatproblemen. 

• Anonym (Svettis)
    Anonym (tim) skrev 2024-02-09 10:19:37 följande:

Säkert självklarheter, men jag antar att du tvättar dig under armarna minst en gång per dag med tvål och vatten och inte bara svabbar på med deo. Hår under armarna gör det också svårare att vara luktfri.

Vissa maträtter skapar en starkare svettlukt, som vitlök, curry och kummin men även alkohol och sockerhaltig mat, t ex godis, kakor och sötade produkter.

Och stress. Min svett luktar nästan bara om jag stressar. 
  • Anonym (tim)
    Anonym (Svettis) skrev 2024-02-09 10:24:58 följande:

Bats. Smörj vare dag. Det kan dröja någon vecka innan det får full effekt. 

Och använd tröjor av naturmaterial. Undvik tex blazer med syntetfoder. 

Men att ha ärmlöst under tex blazer är ett modernt och i mitt tycke konstigt sätt att klä sig. Under såna plagg har man traditionellt ärmar och krage för att inte smutsa ner dem. De tål ju inte tvätt så bra och blir förstörda om man gör så. Vi behöver lära oss att vara mer rädda om kläderna. De, och tvätten av dem, står för en stor del av miljöförstöringen och klimatproblemen. 

Kläder som man har närmast överkroppen (t ex t-shirt eller linne) ska bäras max 2-3 dagar innan man måste tvätta dem. En gång om man svettas i dem, t ex på sommaren eller om man tränar. Det går inte att vädra ur detta, den sunkiga lukten kommer fram omedelbart när man tar på sig dem igen.
  • Agda90

Jag använder saltstens deo. Inga kemikalier som täpper till porerna. 

• Anonym (Ja)

Lidit av överdriven svettning (hyperhidros) sedan tonåren och har verkligen testat de flesta deo. Rexona maximum protection är den enda som funkat. 

Låter som att du kanske också har Hyperhidros.. Då finns det ju en mängd olika behandlingar att få testa.
    Jag har provat annan behandling med läkemedel, botox och miradry. Miradry funkade jättebra.

Svar på tråden Finns det bra deoderant? Vill kunna använda ärmlösa toppar!!