• Anonym (sanh)

Vill ha dejtingapp, men har stora barn

Hur vågar ni som har äldre barn ha dejtingappar, tex tinder? Känns det inte konstigt att kanske barnens vänner ser er om de ställer in på äldre åldrar? 

Jag vill gärna dejta, men detta hindrar mig.

• Svar på tråden Vill ha dejtingapp, men har stora barn
  • Anonym (sanh)

Eller ligga ännu hellre, egentligen.

• Anonym (Linda)

Så länge jag har bilder och text jag kan stå för oavsett vem som ser det så bryr jag mig noll. Jag vet vad jag vill ha och andra bryr jag mig inte om överhuvudtaget.  

För hur det än är så kan ju precis vem som helst finnas på Tinder och andra sajter. Kan ju lika gärna vara chefen som letar vänsterprassel eller barnens frånskilda lärare  i skolan osv... ska man bli orolig för vem som kan "se" mig kommer man ju aldrig kunna lägga upp en profil nånstans 

• Anonym (sanh)
    Anonym (Linda) skrev 2024-02-10 19:29:03 följande:

Så länge jag har bilder och text jag kan stå för oavsett vem som ser det så bryr jag mig noll. Jag vet vad jag vill ha och andra bryr jag mig inte om överhuvudtaget.  

För hur det än är så kan ju precis vem som helst finnas på Tinder och andra sajter. Kan ju lika gärna vara chefen som letar vänsterprassel eller barnens frånskilda lärare  i skolan osv... ska man bli orolig för vem som kan "se" mig kommer man ju aldrig kunna lägga upp en profil nånstans 

Nej, men det är jag ändå, det är just mina söner jag tycker det är jobbigt med, ingen på jobbet tex.
  • Anonym (Jo)

Om du ser någon av dina söner så får du blocka dem och hoppas att de gör detsamma om de ser dig. Om deras kompisar kontaktar dig så fundera på om du kan ses diskret eller om du inte är intresserad, precis som med vilken kille som helst.

• Anonym (sanh)
    Anonym (Jo) skrev 2024-02-10 20:25:14 följande:

Om du ser någon av dina söner så får du blocka dem och hoppas att de gör detsamma om de ser dig. Om deras kompisar kontaktar dig så fundera på om du kan ses diskret eller om du inte är intresserad, precis som med vilken kille som helst.

Jag vill ju inte ligga med barnens kompisar. Jag vill inte ens att de ser mig.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (sanh) skrev 2024-02-10 21:01:11 följande:
    Jag vill ju inte ligga med barnens kompisar. Jag vill inte ens att de ser mig.
    Du, ingen tvingar dig haha ;) Men om du är så harig över vem som kan se dig så ska du nog inte ha dejting-appar alls. Du tänker inte på att grannar, kollegor, nära vänner osv kan se dig? Personalen i din lokala matbutik eller vem som helst? Slappna av. Alla är där för samma syfte, fattar inte varför du ska skämmas för det.
  • Anonym (sanh)
    Anonym (Jo) skrev 2024-02-10 21:06:03 följande:
    Du, ingen tvingar dig haha ;) Men om du är så harig över vem som kan se dig så ska du nog inte ha dejting-appar alls. Du tänker inte på att grannar, kollegor, nära vänner osv kan se dig? Personalen i din lokala matbutik eller vem som helst? Slappna av. Alla är där för samma syfte, fattar inte varför du ska skämmas för det.
    Dem bryr jag mig inte om, det är bara barnen haha.

Jag hittar annars mest liggvänligt material på jobbet, och det är opraktiskt på så många sätt.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (sanh) skrev 2024-02-10 21:10:09 följande:
    Dem bryr jag mig inte om, det är bara barnen haha.

Jag hittar annars mest liggvänligt material på jobbet, och det är opraktiskt på så många sätt.
    Ja ligga med folk från jobbet är något jag undviker också. Men gör det enkelt för dig, om du vet att dina barn har en viss app så leta upp dem i sökfunktionen och blocka!
  • Anonym (sanh)
    Anonym (Jo) skrev 2024-02-10 21:13:41 följande:
    Ja ligga med folk från jobbet är något jag undviker också. Men gör det enkelt för dig, om du vet att dina barn har en viss app så leta upp dem i sökfunktionen och blocka!
    Aha kan man det?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (sanh) skrev 2024-02-10 21:31:44 följande:
    Aha kan man det?
    Absolut :) Sök män i din stad med rätt ålder så kan du hitta dem.
  • Anonym (sanh)
    Anonym (Jo) skrev 2024-02-10 22:33:24 följande:
    Absolut :) Sök män i din stad med rätt ålder så kan du hitta dem.
    Jaha du menar så. Nu bor jag i en av sveriges större städer, så det kan ju bli lite tidskrävande, men ja.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (sanh) skrev 2024-02-10 23:18:47 följande:
    Jaha du menar så. Nu bor jag i en av sveriges större städer, så det kan ju bli lite tidskrävande, men ja.
    Ja man kan vara lite smart när man söker, välja exakt bara de åldrarna och börja med bara såna som har bild, förhoppningsvis sparar det tid. 
  • Anonym (Frida)

Jag hade Tinder och HP, och har barn som ev. också hade det. Dessutom ett ganska officiellt jobb. Jag hade normala bilder, och en text som inte innehöll något jag skulle kunna berätta för vem som helst. 
    För att dina söner ska kunna se dig behöver de ställa in på att de söker någon i just din ålder, och det är kanske inte så troligt? 
    Jag tyckte att det kändes lite konstigt att alla skulle kunna se det, men sen landade jag i att det ändå inte var något som var hemligt! Dessutom ville jag att barnen skulle veta att jag dejtade, så att de skulle vara förberedda om jag skulle träffa någon där det blev mer seriöst.

• Anonym (Undrar)

En nyfiken fråga från en som aldrig använt dejtingappar: måste inte båda parter ha angett att de söker någon i den andras ålder för att de ska kunna se varandra i appen? 

• Anonym (Frida)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-02-11 18:30:49 följande:

En nyfiken fråga från en som aldrig använt dejtingappar: måste inte båda parter ha angett att de söker någon i den andras ålder för att de ska kunna se varandra i appen? 

Nu var det några år sedan jag nätdejtade, så det kan ha ändrats, men då var det så här (gratisversionerna):
    På Tinder ser de dem i den ålder du önskar. Jag _tror_ att andra kan se dig, även om de inte är i din önskeålder, men eftersom du inte kan swipa höger på dem kan det inte bli någon match så då ser du inte dem. 
    På HP ser du alla i din önskeålder, även om du inte är i deras önskeålder. (Kändes skumt när man öppnade en jämnårig mans profil och först då såg att man var för gammal)
Svar på tråden Vill ha dejtingapp, men har stora barn