Anonym (Dejta) skrev 2024-02-12 21:33:49 följande:
Många deppiga och opeppiga inlägg. Jag hoppas såklart att barn på heltid inte ska va ett hinder men förstår så klart att det inte är på pluslistan hos många som man ev pratar med. De är ju ändå inte rätt för mig. Ni skriver att Tinder är för att ligga och där är jag inte. Jag är inte intresserad av ONS. Vill träffa någon jag kan prata med. För mig måste ligga komma senare. Hade gärna träffat någon IRL och får försöka bli social till sommaren. Har laddat upp FB dejting men herregud vilket utbud. Kanske ska spana in mötesplatsen som någon tog upp.
Jag tyckte att match.com var bra när jag nätdejtade (för några år sedan). Det är dyrare men det betyder ofta att folk är mer seriösa.
Jag var i din ålder då och barn på heltid var inget problem. Precis som du skrev ovan så kommer män som ser det som en dealbreaker inte kontakta dig ändå.
Förutsatt att man kan fixa barnvakt så är det inget problem.
Jag träffade faktiskt bara seriösa män som ville fortsätta ses. Jag inledde en relation med en man fast det tog slut ett par år senare (på mitt initiativ).
Ha enbart seriösa bilder (ingen ankmun och urringat ha ha) och skriv en välformulerad, genomtänkt profiltext är mitt råd om du vill träffa vettiga män.
Jag pratade med dejterna i telefon ett par gånger innan vi sågs. Jag har inte legat med någon på första dejten. Jag vet inte hur avgörande sådant är men jag fixar inte riktigt det.
Tinder verkar hemskt men det är ju upp till var och en. Jag har en väninna i 50-årsåldern som har träffat män där och inlett seriösa relationer..
En annan bekant träffade faktiskt en riktigt bra man via Facebook-dejting. De har flyttat ihop och köpt hus. Hon var i 50-årsåldern när hon träffade honom.
Det är inte kört så ge inte upp innan du ens har börjat . :)