• Anonym (Dejta)

Dejta efter skilsmässa

Nu är jag där tror jag. Redo att börja dejta. Meeeeen hur gör man? Att träffa någon IRL känns hopplöst, på jobbet jobbar kvinnor, resten av tiden ägnas åt barn och hushållssysslo (barnen bor heltid hos mig). Så en app känns väl som det givna alternativet. Någon som rekommenderar någon speciell. Söker seriöst. Är över 40 och kvinna om det har någon betydels. 

• Svar på tråden Dejta efter skilsmässa
  • Smecker

Beror lite på var du bor, men Tinder eller Mötesplatsen skulle jag rekommendera. Tinder i första hand för ligg, men går bra att hitta relationer där med. Mötesplatsen i första hand för relationer, men går bra att hitta ligg där med.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Linn)

Totalt omöjligt. Är 38 år och har varit singel i 7 år snart och i början körde jag hårt på nätdejting, utan att hitta nån. Har varit på 2-3 dejter per år de senaste åren som inte lett till något. Ingen brist på uppvaktare men det ska kännas rätt. Sen vill jag inte träffa någon med mindre barn vilket många i min ålder har, eftersom jag själv har ett vuxet barn. Har gett upp.

• Anonym (Dejta)
    Anonym (Linn) skrev 2024-02-11 16:04:46 följande:

Totalt omöjligt. Är 38 år och har varit singel i 7 år snart och i början körde jag hårt på nätdejting, utan att hitta nån. Har varit på 2-3 dejter per år de senaste åren som inte lett till något. Ingen brist på uppvaktare men det ska kännas rätt. Sen vill jag inte träffa någon med mindre barn vilket många i min ålder har, eftersom jag själv har ett vuxet barn. Har gett upp.

Men vad deppigt. 
  • Anonym (Numretharingenabonnent)

Jag satt och lunchade med en kompis här om dagen. Hon är singel sen ett år ungefär och har Tinder.
    Eftersom jag är ganska fascinerad av det där bad jag henne visa.
    Kan säga att som kvinna verkar det inte vara några som helst problem att få till dejter om man vill. Speciellt inte om man ser bra ut. Sen hur hög kvalité det är på männen är en annan fråga.

Så om du bara vill ligga är Tinder kanon.
    Vill du ha förhållande ska du _inte_ ligga på första dejten hur jävla sugen du än är. Håller du dig bara till det så är det nog lugnt vilken app du än väljer. 

Jag ligger inte med någon jag inte är intresserad av något mer med, så jag vet inte om Tinder är för mig, men det är inte utan att jag är sjukt nyfiken, nu när det är dags att ge sig ut på marknaden igen. 

• Zaro

2 till 3 dejter per år låter spontant som väldigt få dejter.
  • Mandel

Håller med om att det finns intressenter, men väldigt få eller rättare sagt ingen som jag finner tillräckligt intressant, tyvärr.

Sex är hur lätt som helst att få till, men en vettig relation - nej.

Har också get tupp dejtingsvängen och satsar på crazy catlady med några KK istället. Tyvärr.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (attityd)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-02-11 15:03:25 följande:
    Dejta efter skilsmässa

Nu är jag där tror jag. Redo att börja dejta. Meeeeen hur gör man? Att träffa någon IRL känns hopplöst, på jobbet jobbar kvinnor, resten av tiden ägnas åt barn och hushållssysslo (barnen bor heltid hos mig). Så en app känns väl som det givna alternativet. Någon som rekommenderar någon speciell. Söker seriöst. Är över 40 och kvinna om det har någon betydels. 

Äh! Inget är kört. Mycket handlar om ens egen attityd. 

Tinder kan absolut funka.

Kanske planera in barnvakt nån lördag per månad och hitta på nån annorlunda aktivitet för att träffa folk. Typ, testa klättring eller vad som helst.

Lycka till!
  • Anonym (Erf)

Av egen erfarenhet så är det bästa att träffa någon ute irl.
    Är själv 40+ och under de år som jag var singel så var de många som jag träffade vi nätet de som var mest oseriösa dvs endast ute efter sex eller så var man bara deras andrahandsval ifall den de verkligen ville ha inte var intresserad utav dem. 

Ut och träffa riktigt folk är det bästa. Till slut så står han där mitt framför en.

• Anonym

Barn på heltid... då blir det nog väldigt svårt att hitta någon.

• Anonym (Dejta)

Många deppiga och opeppiga inlägg. Jag hoppas såklart att barn på heltid inte ska va ett hinder men förstår så klart att det inte är på pluslistan hos många som man ev pratar med. De är ju ändå inte rätt för mig. Ni skriver att Tinder är för att ligga och där är jag inte. Jag är inte intresserad av ONS. Vill träffa någon jag kan prata med. För mig måste ligga komma senare. Hade gärna träffat någon IRL och får försöka bli social till sommaren. Har laddat upp FB dejting men herregud vilket utbud. Kanske ska spana in mötesplatsen som någon tog upp.

• Anonym
    Anonym (Dejta) skrev 2024-02-12 21:33:49 följande:

Många deppiga och opeppiga inlägg. Jag hoppas såklart att barn på heltid inte ska va ett hinder men förstår så klart att det inte är på pluslistan hos många som man ev pratar med. De är ju ändå inte rätt för mig. Ni skriver att Tinder är för att ligga och där är jag inte. Jag är inte intresserad av ONS. Vill träffa någon jag kan prata med. För mig måste ligga komma senare. Hade gärna träffat någon IRL och får försöka bli social till sommaren. Har laddat upp FB dejting men herregud vilket utbud. Kanske ska spana in mötesplatsen som någon tog upp.

Med ungar på heltid har du inte råd att vara kräsen.
  • Anonym (Dejta)
    Anonym skrev 2024-02-12 21:36:14 följande:
    Haha jag är dock råd att vara selektiv och precis så kräsen som jag själv behagar
  • Anonym (Vår)
    Anonym skrev 2024-02-12 21:36:14 följande:
    Det kan man vara, kärleken är fantastisk
  • Anonym (A)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-02-12 21:33:49 följande:

Jag tyckte att match.com var bra när jag nätdejtade (för några år sedan). Det är dyrare men det betyder ofta att folk är mer seriösa.

Jag var i din ålder då och barn på heltid var inget problem. Precis som du skrev ovan så kommer män som ser det som en dealbreaker inte kontakta dig ändå. 

Förutsatt att man kan fixa barnvakt så är det inget problem. 

Jag träffade faktiskt bara seriösa män som ville fortsätta ses. Jag inledde en relation med en man fast det tog slut ett par år senare (på mitt initiativ). 

Ha enbart seriösa bilder (ingen ankmun och urringat ha ha) och skriv en välformulerad, genomtänkt profiltext är mitt råd om du vill träffa vettiga män. 

Jag pratade med dejterna i telefon ett par gånger innan vi sågs. Jag har inte legat med någon på första dejten. Jag vet inte hur avgörande sådant är men jag fixar inte riktigt det. 

Tinder verkar hemskt men det är ju upp till var och en. Jag har en väninna i 50-årsåldern som har träffat män där och inlett seriösa relationer..

En annan bekant träffade faktiskt en riktigt bra man via Facebook-dejting. De har flyttat ihop och köpt hus. Hon var i 50-årsåldern när hon träffade honom. 

Det är inte kört så ge inte upp innan du ens har börjat . :)

• Anonym (Lule Stairwalker)

Nu är jag man men har bara dejtat seriöst på Tinder. Är 40+ och har barn i tonåren. De kvinnor jag träffat har haft 2-4 barn både på heltid och deltid. Nemas problemas. 

Svar på tråden Dejta efter skilsmässa