• Anonym (Mår dåligt)

Tror min 9 åring mår dåligt

Hejsan! 

Behöver lite råd och tips. 
    Upplever att min son mår dåligt. 
    Upplever det är när läxan ska göras mest. Han får ofta utbrott om å skriker att han är dålig och inte kan något. Vi försöker hjälpa med det går inte för han är vannsinnig å säger ofta att vi inte lyssnar på honom. 
    Sen vänder han allt man säger till annat. Igår sa jag att man behöver öva för att lära sig osv. Å då säger han att jag sa att han har en liten hjärna. 
    Pratade en gång med honom om att vi kanske skulle gå å prata med en psykolog å då sa han att han är en psykopat. 
    Så här är det hela tiden. Å att han är så dålig. Även fast både vi och läraren säger att han är jättebra å duktig.  
    Nu idag böev det samma igen. Vi sa att han skulle göra läxan å då blir han vansinnig för han ska inte läsa texten igen. Å så såger jag att jag vill att han gör det för han ska återberätta den i efen text. Då är det igen att han är dålig å jag inte lyssnar. Å sen såårar det ut å han bara gråter å skriker. Å det går inte prata med honom. Man kan inte säga något alls för alls vänds på nåt konstigt sätt. Helt ärligt talat vet jag inte vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Tror min 9 åring mår dåligt
  • Anonym (Göran.)

Skolan kan bara hantera majoriteten. Alla som ?passar? in är enkla. Systemet är fel och stelbent. Alla tillgodogör sig information fakta på olika sätt. 

jag var likadant som barn. Jag förstår din son. Försök att finna ett annat sätt än det traditionella. Fråga honom hur han vill lära sig. Använd något han är intresserad av och lägg in det i lärandet. 

små steg hela tiden. Få honom att förstå att det är viktigt för hans framtid. 

Svar på tråden Tror min 9 åring mår dåligt