• Anonym (Nr1)

Varför är det så viktigt för en del kvinnor att vara sjä

Jag upplever det som att kvinnor är mer benägna att beskriva sig som självständiga än män. Vad beror det på?

• Svar på tråden Varför är det så viktigt för en del kvinnor att vara sjä
  • Freddie K

Har du något problem med att kvinnor idag är mer självständiga? Är inte det bra? Så att de inte förlitar sig på mannen. Bara en fråga.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kalle)

Håller med Fredde. Menar TS att det innebär ett problem? Eller vad är den bakomligande frågan?

• Mandel
    Anonym (Nr1) skrev 2024-02-13 13:20:38 följande:
    Varför är det så viktigt för en del kvinnor att vara sjä

Jag upplever det som att kvinnor är mer benägna att beskriva sig som självständiga än män. Vad beror det på?

För att en del män kanske i egentlig mening sällan är det eftersom de låter mamma ta ansvaret kring typiska "kvinnosysslor" i hemmet om de inte lyckas hitta en kvinna som vill ta hand om dem.

Hur många kvinnor bor med pappa om man jämför med män som bor med mamma?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (M)

Det är väl jättebra att kvinnor är självständiga, det hoppas jag män också är. Tragiskt om vuxna människor inte klarar av att ta hand om sig själva. 

• Anonym (Kaffedraken)

Många kvinnor ser män som mansbebisar. De har bilden av att han inte kan tvätta sina kläder själv, eller städa.

• Anonym (man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-13 14:10:37 följande:

Många kvinnor ser män som mansbebisar. De har bilden av att han inte kan tvätta sina kläder själv, eller städa.

Och exakt hur har det med trådstarten att göra? 
  • Freddie K

Se där ja. Du lyckades klämma in lite kvinnohat här också.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • OlManH

Personligen tycker jag det är fint att kunna dela livet med min sambo.
    Hus, vardag, gemensamma mål, etc..
    MEN jag uppskattar att hon trots det ser till att ha en stabil egen ekonomi så att om det trots allt skiter såg mellan oss så har hon sitt på det torra.
    Och med tanke på hur många klappmongon till män det finns så är det en sund överlevnadsinstinkt.

• Anonym (Hur)
    Freddie K skrev 2024-02-13 15:27:17 följande:
    Se där ja. Du lyckades klämma in lite kvinnohat här också.
    Hur fick du det till att vara "kvinnohat" när han beskriver vad en del kvinnor tycker? Han sa inte alla kvinnor.

• Anonym (Knappast!)

Kanske du är sådan då om du fått höra det.
    Varken min man, övriga manliga släktingar på bådas sidor eller manliga vänner är det.
    Inget våra kvinnliga släktingar eller kvinnliga vänner säger heller om sina män men om du fått höra det kanske du är en!
    Upplever du det som ofta så är det nog så du upplevs eller att du har ett sådant umgänge då som är så, man umgås gärna med likasinnade.
    Det du upplever som många är inte det för andra.
Svar på tråden Varför är det så viktigt för en del kvinnor att vara sjä