• Anonym (Maja)

    Blottat ollon

    Den här tråden kanske ligger i fel forum nu men låt gå.

    Jag vänder mig till männen här på forumet med min fråga. Och då till er som inte är omskurna och inte heller föts med naturligt "kort förhud" och naturligt "blottat ollon". Går ni omkring med ollonet täckt av förhuden eller drar ni tillbaka förhuden och låter ollonet vara blottat? Alltså när ni inte är i en sexuell situation varesig ensam eller med någon annan utan er penis hänger slappt och du är påklädd. 

    Om det finns någon eller några män som väljer att blotta sitt ollon, varför gör ni det? Skaver det inte i kalsongerna? Eller är det en trigger av något slag?

  • Svar på tråden Blottat ollon
  • Anonym (Pensionären)

    Ollonet är alltid täckt av förhuden annars gör det ont och skaver. Då jag har stånd kan jag välja om jag gill blotta ollonet eller inte. När jag har sex är det skönast med blottat ollon. Vid onani föredrar jag att dra förhuden fram och tillbaka

  • Anonym (tommy)

    Jag har för det mesta ollonet halvt blottat om jag inte har stånd. Det är ingenting jag gör, jag är bara skapt sån helt enkelt. Om jag får stånd, så blottas ollonet hela vägen. När min fru suger mig, så drar hon alltid bak förhuden så mycket hon kan så att strängen verkligen spänns fullt ut. Det är en väldigt skön känsla.

  • OlleSQ

    Huden är ju där för att skydda ollonet. Den dras bara tillbaka när man kissar eller tvättar sig där om vi pratar om icke sexuella situationer.

  • Anonym (Jonte)

    Förhuden är till för att skydda. Blir jättejobbigt om ollonet kommer i kontakt med typ kalsonger.

  • Anonym (tommy)
    Anonym (Jonte) skrev 2024-02-14 15:56:35 följande:

    Förhuden är till för att skydda. Blir jättejobbigt om ollonet kommer i kontakt med typ kalsonger.


    Det är nog en vanesak. Jag har alltid haft det så ända sedan jag blev tonåring (jag är över 40 nu). Jag kanske har ett mindre känslígt ollon, men jag har inget att jämföra med. Har iofs aldrig haft problem med att komma för snabbt, kanske därför.
  • Anonym (Johan)

    Hade tidigare förhuden tillbakadragen alltid. Min fru tyckte det var sexigare. Så då tyckte jag att det kan jag väl ha, var lite jobbigt dom första dagarna när ollonet låg mot kalsongerna men det gick över. Så hade jag det under några års tid. 

  • Anonym (Eddie)

    Alltid förhuden på. Skulle vara obevämt annars.
    Vore tråkigt att ronka utan förehud.

  • Giftman82

    Har väldigt stort ollon och nu även piercat så förhuden är neddragen. Det skaver inte direkt men har även en ovanligt tjock penis 16 cm omkrets slak så den ligger väldigt fast i byxorna längs med låret åt höger 

  • Linus1976

    Alltid blottat. Kort förhud och borttagen ?sträng?.
    Inget skav eller irritation, .Huden där blir tjockare och okänsligare också (bättre uthållighet😉).

Svar på tråden Blottat ollon