• Anonym (G)

Anonym på Tinder- Hur gör ni?

Hej! 

Jag är med på Tinder men känner mig lite paranoid där. Först och främst kan man ta reda på exakt vem jag är om jag skriver vart jag bor. Det finns bara en med mitt förnamn och med min ålder som bor i området. Ska jag ljuga om vart jag bor? 

Sedan tycker jag att det är jättejobbigt att skriva vad jag jobbar med. Världen är liten och min yrkestitel är inte jättevanligt. 

Hur gör ni andra? Ska man ljuga om vart man bor eller inleda med att man inte vill berätta? Tycker detta är sjukt svårt och avskyr Tinder egentligen 

• Svar på tråden Anonym på Tinder- Hur gör ni?
  • Anonym (Ljug inte)

Om du känner dig så orolig och paranoid av att vara där och att folk skulle förstå vart du bor och vart du jobbar skulle jag undvika att vara där. Varför känns det läskigt om folk skulle förstå vart du arbetar och bor?

När jag använde Tinder var jag öppen med allt. Alla profiler som kändes hemliga ratade jag.

• Anonym (Skeptisk)

Använd inte Tinder. I bästa fall lyckas man hitta någon att ha sex med men ärligt talat, rena jäkla öken. Och det säger jag som är kvinna till och med.

• Anonym (G)
    Anonym (Ljug inte) skrev 2024-02-14 22:08:09 följande:

Om du känner dig så orolig och paranoid av att vara där och att folk skulle förstå vart du bor och vart du jobbar skulle jag undvika att vara där. Varför känns det läskigt om folk skulle förstå vart du arbetar och bor?

När jag använde Tinder var jag öppen med allt. Alla profiler som kändes hemliga ratade jag.

Jag förstår. När jag var yngre tänkte jag inte alls på detta sätt och var inte alls paranoid. Nu när jag är 42 år har det slagit över och jag känner inte för att öppna mig för främlingar över en skärm. Som kvinna är man ju extra utsatt också, finns många galningar därute.. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-02-14 22:09:48 följande:

Använd inte Tinder. I bästa fall lyckas man hitta någon att ha sex med men ärligt talat, rena jäkla öken. Och det säger jag som är kvinna till och med.

Jag förstår vet inte hur gammal du är osv. Min Tinder går varm och ska alla dessa killar/män veta vem jag är... Känns sjukt olustigt. Bara en tidsfråga tills en yxmördare kommer
  • Anonym (Lupp)

Använd någon annan app där du har ett användarnamn istället för ditt riktiga namn.
    Det är i för det mesta samma män i alla appar och samma skit överallt.

• Anonym (Undrar jag med)

Jag undrar samma sak, kan man på tinder söka efter användarnamn?

• Anonym (Skeptisk)
    Anonym (G) skrev 2024-02-14 22:48:14 följande:
    Jag förstår vet inte hur gammal du är osv. Min Tinder går varm och ska alla dessa killar/män veta vem jag är... Känns sjukt olustigt. Bara en tidsfråga tills en yxmördare kommer
    Du och jag är jämngamla ser jag :) Det som jag tycker är värst är när de kontaktar en utanför appen. Det händer då och då att någon skriver på antingen FB eller, riktigt oroväckande, till mitt privata telefonnummer. Sånt tycker jag är riktigt obehagligt och stalkerbeteende.
  • Anonym (Gabriella)

Jag har mitt vanliga namn, ålder, bostadsort och foto på Tinder. Det är enkelt för den som vill att hitta mig på tex. FB, hitta,se osv. Men jag har inte skrivit något på min profil som jag inte skulle kunna berätta för vem som helst. Jag framstår nog som ganska seriös. Jag swipar inte höger på några som känns knepiga, och har aldrig haft några problem. 

• Anonym (Wildcat)

Lägg  ner Tinder omg

• Anonym (Gdjköö)

?? Så du är parodi för att hitta en tjej 
    Tror damer inte bryr sig om namn och titel på jobbet 

Men är du efter män och inte vill komma ut ur garderoben??? 

• Mandel
    Anonym (G) skrev 2024-02-14 22:46:35 följande:
    Jag förstår. När jag var yngre tänkte jag inte alls på detta sätt och var inte alls paranoid. Nu när jag är 42 år har det slagit över och jag känner inte för att öppna mig för främlingar över en skärm. Som kvinna är man ju extra utsatt också, finns många galningar därute.. 
    Jag råkade ut för en gubbe som sett mig på match som skickade sms till "alla" med samma förnamn som mig, snarlik ålder och på samma ort - är nog typ bara jag med det namnet och åldern på orten , och hade väl inte i min vildaste fantasi kunnat tro att man på en betalsida skulle vara så korkad att man snokade reda på folks mobilnummer via hitta.se och sedan skicka sms...

Inga kontaktförsök på match så hur han kunde få för sig att det är ok att ta privat kontakt direkt är obegripligt. 
    Förklarade att han var otroligt gränslös och att det inte alls var okej att göra så.
    Han bad om ursäkt och sa att han aldrig varit på dejtingsida tidigare och inte visste hur det fungerade...
    Utbildad pedagog och noll koll. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Anonym på Tinder- Hur gör ni?