• Anonym (Hur ligger det till?)

Hur ser ni kvinnor på kroppsbehåring?

Som rubriken lyder undrar jag över detta.

Ser ni tex skägg och hår på mage och bröstkorg som något sexigt eller är det något ni finner avtändande?

Min egen uppfattning är att detta kan vara ett tecken på en man som inte tar särskilt väl hand om sig själv. Men nu vill jag höra er syn på det.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ser ni kvinnor på kroppsbehåring?
  • Anonym (Tss)

Ju mindre hår på kroppen desto bättre. Halvapor är inte min grej. Ansiktslurv går också fetbort. Vill både kunna se och känna hela ansiktet. 

• Anonym (Vera)

Jag gillar vuxna män och inte små pojkar. En riktig man har lite lurv.

• Anonym (Tss)
    Anonym (Vera) skrev 2024-02-16 04:44:38 följande:

Jag gillar vuxna män och inte små pojkar. En riktig man har lite lurv.

Har du samma knasiga resonemang kring kvinnor? Är det mer vuxet även för dem med kroppsbehåring? Buskar under armarna och regnskogar i stjärten?

Vuxenhet sitter inte i kroppsbehåring. 
  • Anonym (Gillar att raka bort det)

Jag gillar på sätt och vis kroppsbehåring på en man om jag får raka bort det och hålla efter det. Gå igenom hans kropp och raka bort allt hår utom ögonbryn ögonfransar (fixar iofs gärna till dem, inget unibrow osv) är väl lite av en grej för mig. Tår, ben, skrev, mage, bröst, rygg, armar, hals, fingrar, ansikte, huvud. . 

Jag rakar givetvis mig själv hårlös med fast huvudet vågar jag inte.

• Anonym (Frida)

Hår på bröstet är nog positivt för mig, men inte ett måste. Hår på ryggen gör inget om det inte är för mycket. Massa hår (på tex rygg och armar), så att man inte riktigt känner huden (tänk typ så mycket som man har könshår normalt) är avtändande.

• Mandel

Är jag attraherad av personen så är det ju liksom inte så att attraktionen dör när han klär av sig första gången och jag ser att han har hår på ryggen...
    Visst är en superhårig rygg inte det sexigaste som finns, men vad spelar det för roll?
    Jag är 50 och absolut inte perfekt själv och hoppas väl att jag inte blir lämnad eller ratad pga någon obetydlig skavank. Nej, jag har inga stora konstiga skavanker.
    Och om det så vore så är det lika bra det för så så fall har jag gjort en grov felbedömning av mannens hjärnkapacitet...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hmm)

Det kan vara sexigt men beror helt på hur det ser ut! Då menar jag inte om det är ansat eller hur mycket hår utan snarare om det också finns hår på rygg och axlar, för det är avtändande. En man kan ha mycket, lite eller inget hår alls för min del, det är inte behåringen i sig som spelar roll. Behåring har dock ingenting som helst att göra med hur personen sköter sin hygien eller kropp i övrigt! Hålla på att raka bort kroppsbehåring skulle jag snarare se som lite udda.

• Anonym (... ...)

Hur ser du själv på kroppsbehåring när det gäller kvinnor?

Hela den här frågan är komplicerad just för att väldigt många verkar ta för givet att det är OKEJ att tycka att alla kvinnor är "ofräscha", till och med, om de inte rakar sig typ överallt utom på huvudet, medan män kan göra lite som de vill och allt döms där på individnivå istället för som ett kollektiv.

Därför gör den här frågan mig lite upprörd, just för att allt borde vara på individnivå för alla, men så är inte fallet. (alltså att man trivs själv och att man har en partner som respekterar en).

Personligen tycker jag att det är skillnad på vad som är "estetiskt tilltalande" (vilket ofta är som en drömvärld liksom- tänk hur människor ser ut på film och i musikvideos t.ex. där BÅDE män och kvinnor ofta är rakade och väldigt tränade och många är opererade och majoriteten av både män och kvinnor har smink på sig), kontra "verkligheten."
    Men trots det, i vardagen- så förväntas kvinnor raka sig och sminka sig osv. i mycket högre utsträckning än män för att anses vara "anständiga" och inte få glåpord efter sig.

• Mandel
    Anonym (... ...) skrev 2024-02-16 10:04:17 följande:

Hur ser du själv på kroppsbehåring när det gäller kvinnor?

Hela den här frågan är komplicerad just för att väldigt många verkar ta för givet att det är OKEJ att tycka att alla kvinnor är "ofräscha", till och med, om de inte rakar sig typ överallt utom på huvudet, medan män kan göra lite som de vill och allt döms där på individnivå istället för som ett kollektiv.

Därför gör den här frågan mig lite upprörd, just för att allt borde vara på individnivå för alla, men så är inte fallet. (alltså att man trivs själv och att man har en partner som respekterar en).

Personligen tycker jag att det är skillnad på vad som är "estetiskt tilltalande" (vilket ofta är som en drömvärld liksom- tänk hur människor ser ut på film och i musikvideos t.ex. där BÅDE män och kvinnor ofta är rakade och väldigt tränade och många är opererade och majoriteten av både män och kvinnor har smink på sig), kontra "verkligheten."
    Men trots det, i vardagen- så förväntas kvinnor raka sig och sminka sig osv. i mycket högre utsträckning än män för att anses vara "anständiga" och inte få glåpord efter sig.

Det här med olika...

Såg Bullet train i helgen med sonen och Brad Pitt är ingen ungdom längre, men klär i sina rynkor och sedan i slutscenerna visar sig Sandra Bullock med hur mycket smet i ansiktet som helst alternativt filter så inte en enda liten rynka/por syntes. Hon bara såg så där aprikost persiokolen ut. Blev bara så löjligt när de stod bredvid varandra!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur ser ni kvinnor på kroppsbehåring?