• Emmelie80

Raka underlivet? Hur o hur mycket?

Vet inte om man får fråga det här i forumet men jag provar. Träffade några kompisar för att simma i helgen och efteråt när vi skulle basta och jag såg dem nakna så reagerade jag på att mina kompisar var helt eller delvis rakade mellan benen. Ville inte fråga något där så jag undrar här - Är det så vanligt som den "upplevelsen" jag hade i bastun, dvs att rakat underliv är mer vanligt än "naturellt" idag? Sedan när jag ändå är igång, hur gör ni och hur ofta rakar ni för att hålla det "stickfritt" som jag antar att det blir.

• Svar på tråden Raka underlivet? Hur o hur mycket?
  • Anonym (borta)

Ingen aning hur vanligt det är faktist.
    Men jag rakar iaf 1 gång i veckan, stickit blir det fort, men jag orkar inte raka mig varje dag.
    Brukar raka när jag vill vara lite extra fin.

Nu är jag höggravid, och rakar kanske 1 g/mån......med gubbens hjälp, som för övrigt också är rakad

• E l l a

På mitt gym ser jag fler rakade än naturella, nästan så jag mer reagerar på orakat än rakat...

Jag vaxar mig helt, brasilianskt, eftersom jag tycker det är dels snyggare och dels mycket skönare/bekvämare. Alla mina vänninor är mer eller mindre rakade eller vaxade, har de överhuvudtaget hår kvar så har de bara pyttelite.

Rakade mig tidigare men jag får små knottror så jag har övergått till att vaxa istället. det gör jag ungefär var 4-6 vecka, och trivs med det...

• cii

Jag rakar allt och killen med.

Raka MEDHÅRS, annars kan det göra mycket ont och mankan få plitor.

jag brukar använda parfymfri barnolja när jag rakar, blir lent och fint efteråt =]

• Anonym (frisserar)

Vågar inte raka nu när man är gravid... Vill inte ge bäbisen baciller, håret finns ju där av en anledning.

• E l l a

Kan tillägga att gubben också är rakad, precis som anonym ovan... Han blev också chockad över att så många män är rakade eller ansade, så det verkar vara populärt på båda håll...

• cii

*man kan*
    Stava går bra idag *suck*

Vaxa har jag med provat och det föredrar jag faktiskt!

Dock inte gjort det nu på ett tag för man får ju låta det växa ut en bit.. Skulle vilja prova brasiliansk men vet inga "ställen" dem gör det på här i Blekinge.

• nossral

Jag rakar allt,känns mkt frächare så

Vill ju inte ha en rejäl buske som sticker ut under trosorna*Asg*

Tror att det blit bara mer å mer vanligare med rakat!

• isisisis

Om du går på ett allmänt bad med folk i alla åldrar,så tror jag inte att det är fler som är rakade än de som inte är.....
    Jag är 40 och rakar bara det som sticker ut och är ivägen! Lätt ansning kan man nog kalla det,men vad jag har sett så har det de sista 10 åren blivit nästan hårhysteri....
    Helt plötsligt tycker alla unga tjejer att det är äckligt med hår!
    Kan inte låta bli att undra hur det kunde bli så !?

• Anonym (uhuh)

det var ju intressant för jag har undrat om inte alla rakar sig numera, jag har själv inget hår alls och har inte haft det på några år.

men jag tycker att det fiins folk som glor i simhallen etc. Det tycker jag är lite över gränsen..

• Linda 24

För tjock för att komma åt just nu , men annars friserar jag gärna lite.
    Rakar bort en del på sidorna och klipper ner det hår jag behåller.
    Tycker det är finast så.

Tror inte att det samlas mindre baciller för att man inte rakar. ar Håret mellan benen och under armarna till för att sprida din doft så att hanarna ska tända mer på dig .

Svar på tråden Raka underlivet? Hur o hur mycket?