• Anonym (Fredman)

    Hur vet jag om exet fött ett barn?

    Hej, mitt ex plussade i slutet av Maj 2023. I slutet av Aug/början av Sep tog det slut mellan oss av div. orsaker. BF var satt till den 6/2 2024. 
    Vi hade ingen kontakt från uppbrottet till mitten av December. Vid den tidpunkten påstod hon sig vara höggravid, visade ultraljudsbild på barnet (dock med namnet på modern ej i bild, vilket brukar synas högst upp på UL) samt uppgav vikten till 1900 gram och att barnet följde sin kurva. Hon sa att BF var 6 feb men att hon trodde att det skulle ske tidigare.

    Den 12 feb ringde jag Skatteverket för att höra om det fanns ett barn, vilket det inte gjorde. Nu börjar jag undra om hon hittat på sig vara gravid.

    Om det skulle finnas ett barn, hur hade jag som ex och trolig fader fått reda på det? Via brev? Via Kivra? Telefonsamtal?
  • Svar på tråden Hur vet jag om exet fött ett barn?
  • Anonym (Ring igen)

    Ring igen nästa vecka. Om BF var den 6 februari så sätter de igång förlossningen efter 2 veckor om den inte har startat av sig själv innan den. Bebisen borde alltså födas senast tisdag den 20/2, så ring skatteverket igen efter det.

  • Anonym (Kimchi)

    Om hon har registrerat dig som fader så finns det ju under ditt personnummer. Är det helt omöjligt att kontakta henne? OM det finns ett barn hur har du tänkt ta ansvar för det? Tänker du kämpa för att vara  närvarande barnets liv? Kanske du hoppas på att hon ljög? 

  • Anonym (S)

    Inte säkert att hon har uppgett dig som fader även om hon fått barn och det är ditt. Isf måste du kontakta soc och be dem göra en utredning.

    Ring SKV i början av mars istället, då borde det finnas ett barn registrerat på henne.

    Har ni inga gemensamma bekanta som du kan fråga om hon ens har ett barn eller varit gravid? Låter lite som manipulation från hennes sida...

  • Anonym (Kontakta henne?)

    Hur pratade ni om graviditeten från maj till augusti/september när det tog slut?
    Det var ju 2 månader efter att hon plussat, hur pratade ni då?
    Varför skulle hon ljuga om graviditeten i 2 månader innan det tog slut?
    Har ni inga gemensamma vänner som vetat om graviditeten?
    Kan du inte kontakta henne och fråga om barnet om du utgår ifrån att du är pappan? 
    Vad sa hon när ni separerade? ni pratade väl om barnet då?
    Hur ni skulle göra när barnet var fött?
    Ni måste ju ha pratat om det?

  • Anonym (Idd)

    Avvakta till månadskiftet. Då mejlar du servicejouren@skatteverket.se 
    Uppge att du vill ha personbild 6401 på henne och ange hennes personnummer Du behöver inte ange varför du vill ha det. Uppge ditt namn och postadress dit det ska skickas (det går inte att få på mejl).


    Är det så att hon har fött ett barn så kommer barnet stå med på utdraget.


     
Svar på tråden Hur vet jag om exet fött ett barn?