• Anonym (Studenten)

Hur är det att bo i Hägersten?

Jag ska nästa höst hoppa på en utbildning i Stockholm och undrar lite över stadsdelen Hägersten där jag ska bo tillfälligt hos en kompis. Eventuellt hittar jag något eget på sikt. Kompisen säger att det är lugnt där, men jag har hört att det ska vara ganska mycket kriminalitet och otrygghet där, precis som på många andra ställen idag. Vill höra om det är någon som har bott eller bor där som har en uppfattning?

• Svar på tråden Hur är det att bo i Hägersten?
  • Tukt

Lyssna på din kompis. Hen bor ju ändå där...

• Anonym (Studenten)
    Tukt skrev 2024-02-18 14:43:48 följande:

Lyssna på din kompis. Hen bor ju ändå där...

Problemet är ju att han säger en sak, men att jag har hört andra säga annat. Kompisen rör sig inte ute så mycket utöver jobbet och kanske har bilden av en relativt trygg stadsdel därför.

• Tukt
    Anonym (Studenten) skrev 2024-02-18 14:46:35 följande:
    Problemet är ju att han säger en sak, men att jag har hört andra säga annat. Kompisen rör sig inte ute så mycket utöver jobbet och kanske har bilden av en relativt trygg stadsdel därför.
    Tänker kanske mer att om man vill lyssna på rykten så kommer det alltid finnas sådana som kan bekräfta sina värsta farhågor.
    Hägersten är annars ett område där det visst hänt lite saker, men att det för den sakens skull inte behöver vara farligare än något annat ställe utanför tullarna. Att du hört om kriminalitet är nog för att det finns områden i närheten som typ Västberga som är lite värre. 
  • Hum Hum Humla

Generellt är det lugnt i Hägersten. Men det är ju stort, jag skulle inte kalla det stadsdel, mer postadress, det finns många förorter som har Hägersten som postadress. Vilken del är det du ska bo i? Midsommarkransen, Aspudden, Hägerstensåsen och Mälarhöjden är t.ex. väldigt lugna, medan t.ex. Solberga har varit rätt stökigt men jag har hört att det blivit bättre på senare tid. 

Svar på tråden Hur är det att bo i Hägersten?