• Anonym (Linda)

Skäm bort din tjej

Varför är det så svårt för dagens män att skämma bort sin kvinna?

Hör ständigt detta att kvinnor känner sig ouppskattade av sina män. 

män bjuder inte på saker, kan inte kommunicera känslor , hjälper inte till i hemmet, gör inte det lilla extra för sin partner. Varför?de kanske  gör det i början för att få henne på fall sedan tar det stopp. 

bjud på saker , ge gåvor , presenter, komplimanger, ge i sängen, skäm bort er kvinna .
    behandla henne väl och med respekt och intresse. Viktigast av allt: Se henne!
    varför är det så svårt?

• Svar på tråden Skäm bort din tjej
  • Anonym (H)
    Anonym (Linda) skrev 2024-02-19 16:15:25 följande:
    Skäm bort din tjej

män bjuder inte på saker, kan inte kommunicera känslor , hjälper inte till i hemmet, gör inte det lilla extra för sin partner. Varför?de kanske  gör det i början för att få henne på fall sedan tar det stopp. 

bjud på saker , ge gåvor , presenter, komplimanger, ge i sängen, skäm bort er kvinna .
    varför är det så svårt?

Varför skulle vi det? Finns tillräckligt många tejjer som är beredd att vända in och ut på sig själva för att fixa all markservice, ställa upp på sex, ta hand om barnen utan att kräva något tillabak förutom att man låtsas vara trogen.
  • Anonym

Skulle aldrig riskera att gå miste om ett tillfälle att skämma ut min sambo!
    Här tar vi varje chans.

• Tukt

Att skämma bort någon är en sak. Att visa uppskattning och omtanke något annat.
    Vad man sedan vill ha i en relation är såklart upp till en själv. Men säger på det hela mer om personen själv, än män som grupp.

• Tecum

Vem mer än du har sagt att det är svårt? Jag gör allt du säger, med undantag för presenter. Å andra sidan för jag över pengar till henne med jämna mellanrum då jag har tjänat mer än hon. För mig är det självklart att behandla henne väl, framför allt att lyssna och SE henne. Kanske har vi äldre män lättare för det än de yngre som är mer bortskämda själva?

Sen gillar jag inte orden skämma bort, det har en negativ klang för mig. Och varför nämner du inte att kvinnan ska göra samma sak för sin man? 
    Eller förtjänar inte mannen att bli sedd och uppskattad?

• Tom Araya
    Anonym (Linda) skrev 2024-02-19 16:15:25 följande:
    Skäm bort din tjej

varför är det så svårt?

Jag håller med. Det är viktigt att vårda förhållandet och visa sin partner kärlek och uppskattning.

Men att det bara ska ske åt ett håll eller att det bara skulle vara män som i detta brister, vilket du antyder här, det håller jag inte med om.
  • AM35

Jag kan nog tala för många andra som är liknande mig, vi som skämmer bort våra fruar, sambos och flickvänner. Vi som städar, hämtar/lämnar, lagar mat, tvättar/diskar och mycket annat. Jag är för att ett förhållande ska vara jämnt emellan sysslor och det ska bara vara så, inget konstigt. Detta hör till samlivet. Men skämma bort, det är utanför detta, här kan jag tala för egen räkning och jag har faktiskt slutat med detta, under 6 månader köpte jag blommor varje fredag efter jobbet, allt ifrån bukett till enkla rosor eller bara en ros. men det uppskattades aldrig som jag hoppades så jag sluta med det. Jag har vid utlandsresor i tjänst alltid handlat en parfym eller choklad osv, men fick alltid att doften var fel. Jag vet inte kanske bara är min som inte uppskattat det, men nu vid alla hjärtans sket jag i allt för första gången? för senaste gångerna har jag inte fått något och hon inte uppskattat det hon fått. 

så om min tjej är såhär, vad säger då att inte andra är likadana och då förstår jag att andra män ger upp det. 

• Hjelm

Att göra sin del av hushållsarbetet och behandla sin partner med respekt kan väl ändå inte kallas för att "skämma bort"?

• Anonym (Marcus)

Jag är ensam inkomsttagare och utför 90-95% av hushållets sysslor. Tycker det räcker. Köper gåvor ibland, men bara när ekonomin tillåter.

• Anonym (Hasse)

Jag tror att det kan gå hand i hand med att dagens unga kvinnor inte skämmer bort sina män.

Tur att man inte tillhör den yngre generationen där precis allt ska ifrågasättas. Jag har en bra kvinna som både ger och tar.

Svar på tråden Skäm bort din tjej