• Anonym (T)

    Vad tjänar en beredskapshandläggare?

    När jag googlar får jag bara upp lönestatistik för beredskapssamordnare. Är det kanske samma sak som beredskapshandläggare? Vad kan en beredskapshandläggare tjäna i genomsnitt?

  • Svar på tråden Vad tjänar en beredskapshandläggare?
  • Anonym (Hej)
    Beredskapssamordnare och beredskapshandläggare är två olika yrkesroller, men de har liknande arbetsuppgifter och båda spelar viktiga roller inom krisberedskap och civilt försvar. En beredskapssamordnare ansvarar för kommunens krisberedskapsarbete och har en central roll i kommunens planering och uppbyggnad av civilt försvar. En beredskapshandläggare arbetar också med beredskaps- och totalförsvarsplanering, men på avdelningsnivå och i samverkan med andra handläggare inom myndigheten.
    När det gäller lönen för en beredskapshandläggare, så varierar den beroende på flera faktorer som arbetsplats, erfarenhet, utbildning och arbetsuppgifter. Tyvärr kunde jag inte hitta någon specifik lönestatistik för beredskapshandläggare. Men det är alltid bra att ha i åtanke att lönen kan förhandlas individuellt och kan också påverkas av kollektivavtal.
Svar på tråden Vad tjänar en beredskapshandläggare?