• Anonym (Förväntansfull)

Herrbesök på hotell??

Jag ska bo på hotell över en weekend och planerat in att ha herrbesök på rummet på dagtid, han kommer inte sova över av olika skäl.

Får man bjuda in gäster på sitt hotellrum på dagtid? Hade tanken varit över natten hade jag självklart bokat ett rum för 2..

Så hur gör ni andra som bjuder in på rummet? Vad säger de i receptionen när man går "walk of shame" förbi mot hissen 😅

• Svar på tråden Herrbesök på hotell??
  • Anonym

Är du trög på något sätt?
    Har du aldrig gått förbi någon? Givetvis kommer ingen alls att reagera på något alls.
    Det händer att folk går förbi folk. Att detta skulle vara något stort händer ju enbart i din mutta.

• Anonym (Mr)

Det är en klart rimlg fråga, tror inte stt man får egentligen men samtidigt ingen stor grej. I princip är det frukosten man betalar extra för när man är två.
    Du ska dessutom tänka på att hotellen är uppmärksamma på misstänkt koppleri.
    Fast uppträder ni normalt och drt är ett hyfsat stort hotell där dom inte känner igen alla så är det väl inga konstigheter.
    Min fru har hälsat på mig många gånger när jag varit iväg på jobb och det är lite extra spännande att hon smyger in utan lov...

• Anonym (BB)

Är det ett stort hotell med mycket folk i farten så märks ni troligen inte men ett mindre med få gäster så får du prata med receptionen och förklara läget.

• Anonym (Norgehistoria)
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2024-02-20 01:26:58 följande:
    Herrbesök på hotell??

Jag ska bo på hotell över en weekend och planerat in att ha herrbesök på rummet på dagtid, han kommer inte sova över av olika skäl.

Får man bjuda in gäster på sitt hotellrum på dagtid? Hade tanken varit över natten hade jag självklart bokat ett rum för 2..

Så hur gör ni andra som bjuder in på rummet? Vad säger de i receptionen när man går "walk of shame" förbi mot hissen 😅

Jag är man och har bara besökt hotell en gång för att träffa en kvinna, som ville ha herrbesök. Vi hade chattat innan och bestämde oss för att träffas. I receptionen så fick jag beskedet att det bara bor en norrman på det rummet.
  • Anonym (W)

Klart man får. Man hyr ju rummet . 
    Tekniskt sätt tycker jag man borde få sova 2 personer om man delar säng. Men de sängarna brukar ju vara ganska små så det kanske inte skulle gått.

• Eurydike

Har för mig att man egentligen ska anmäla om någon sover över eller kanske till och med besöker rummet. Att det har med brandsäkerhet att göra och att hotellet ska ha koll på hur många som vistas i lokalen. Men vad man gör och hur det är tänkt är ju inte alltid samma sak. Jag minns inte heller riktigt var jag har fått den här informationen, så du ska nog ta den med en nypa socker 🤔 Trevligt herrbesök! 🕺

• Tink
    Eurydike skrev 2024-02-20 09:48:14 följande:

Har för mig att man egentligen ska anmäla om någon sover över eller kanske till och med besöker rummet. Att det har med brandsäkerhet att göra och att hotellet ska ha koll på hur många som vistas i lokalen. Men vad man gör och hur det är tänkt är ju inte alltid samma sak. Jag minns inte heller riktigt var jag har fått den här informationen, så du ska nog ta den med en nypa socker 🤔 Trevligt herrbesök! 🕺

Besök på rummen är inget man anmäler i receptionen, det gör jag ofta med dem jag reser med på jobbet, exempelvis för att arbeta. Samma sak om vi har åkt med vänner, så sitter man ofta och hänger i varandras rum och pratar eller fixar till sig innan man ska ut och äta eller något. Men det är såklart inte fråga om att sova över, då är det helt andra regler som gäller.
  • Eurydike
    Tink skrev 2024-02-20 10:09:10 följande:
    Besök på rummen är inget man anmäler i receptionen, det gör jag ofta med dem jag reser med på jobbet, exempelvis för att arbeta. Samma sak om vi har åkt med vänner, så sitter man ofta och hänger i varandras rum och pratar eller fixar till sig innan man ska ut och äta eller något. Men det är såklart inte fråga om att sova över, då är det helt andra regler som gäller.
    Jag googlade lite på det nu och det verkar vara olika från hotell till hotell. Att vissa bara tillåter registrerade gäster eller ett visst antal. Men precis som du skriver gäller det kanske bara om besökaren sover över. Begränsningar tycks ha med brandsäkerhet att göra eller att de vill undvika för mycket spring på hotellet.
  • Anonym (Hotell)

Hotellen bryr sig inte, det är i högsta grad i deras intresse att hantera sånt mycket diskret, de vill inte tappa kunder. 
    Hörde en radiointevju med någon som jobbat på hotell som berättade att de var väldigt vana vid "par" som checkar in konstiga tider tex mitt på dan, och checkar ut ett par timmar senare. Så samtidigt som de är uppmärksamma på koppleri så vill de undvika att lägga sig i vad vuxna människor gör 

• Anonym (Hin håle)

Självklart får du ha besök på rummet. 
    Nattetid kan de ha ett och annat att säga till om och då handlar det om säkerhet kopplat till utrymning vid eventuell brand eller annat.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Hotell) skrev 2024-02-20 10:27:00 följande:

Hotellen bryr sig inte, det är i högsta grad i deras intresse att hantera sånt mycket diskret, de vill inte tappa kunder. 
    Hörde en radiointevju med någon som jobbat på hotell som berättade att de var väldigt vana vid "par" som checkar in konstiga tider tex mitt på dan, och checkar ut ett par timmar senare. Så samtidigt som de är uppmärksamma på koppleri så vill de undvika att lägga sig i vad vuxna människor gör 

Det beror på vad det är för hotell. De bättre hotell jag har varit på har velat registrera besökare av säkerhetsskäl exempelvis vid en eventuell brand.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2024-02-20 01:26:58 följande:
    Herrbesök på hotell??

Om du inte klär dig som ett fnask så är det ingen som bryr sig. Folk kommer och går på hotell hela tiden. 

Svar på tråden Herrbesök på hotell??