• TonyStark

    Jag passar ingenstans

    Hej
    Har jobbat mycket inom industri och lager senaste typ 18åren eller så men trivdes aldrig speciellt bra och blev alltid utanför. Är ganska introvert o tyst av mig men han insett med åren att det verkligen bara är sån jag är.. Jag har i te behovet att kallprata eller snacka skit på rasten o under arbetet osv.. Hursomhelst så började jag efter många år plugga igen och fick efter det en typ av kontorsjobb. Ganska ovanligt jobb egentligen. Men jag trivs fan inte där heller 😔😔 Känns fortfarande som att jag blir lite utanför och jag tycker det är skitjobbigt med så mycket ansvar som jag har nu och kan inte släppa jobbet på fritiden.. Mår dåligt konstant och känner stress eftersom det känns som jag inte kan så mycket som förväntas typ. Har ju ingen erfarenhet utöver utbildningen.. Så nu har jag börjat fundera allvarligt på att byta jobb igen eller ev plugga igen... Känns sådär men... Vad fan gör man liksom.. Livet är för kort för att gå runt och vantrivas... Har redan gjort det i så många år liksom... Har även börjat fundera mycket på om det ens finns ett jobb där jag passar in och som funkar för mig och som jag kan må bra i... Känns knappt som det längre... Börjar ge upp nu på riktigt... Trodde verkligen att kontor skulle vara skitbra och skitkul men så blev det katastrof istället... Mår verkligen skit just nu och ser ingen lösning längre snart... Kan det vara så att vissa helt enkelt inte passar in på något arbete alls?? Jag pluggade 2 år på distans och mådde så jävla bra då.. Bättre än nånsin typ.. Men alla jobb får mig bara att må dåligt och bli deprimerad... Råkar alltid ut för mobbare eller folk som trycker ner en också så på varenda ställe jag nånsin varit på blir jag en hack kyckling känns det som.. Jag älskade att plugga på distans. Inga kollegor eller chefer att behöva handskas med. Så skönt... Finns det nåt som kan passa en person som jag eller är det kört? 😔

  • Svar på tråden Jag passar ingenstans
  • Eurydike

    Jag är säker på att du passar någonstans, du har nog bara inte hittat rätt än. Att vantrivas på jobbet är aldrig kul, särskilt inte om det beror på mobbning. Har du några särskilda intressen som du skulle vilja jobba inom? Just lager och kontorsarbete kanske inte är jobb som du brinner för. Jag känner igen känslan att inte passa in på arbetsplatser. Nu har jag jobbat väldigt lite, men när jag väl jobbade var jag en mardrömsanställd. Redan efter två veckor tröttnade jag på jobbet och ville söka ett nytt. Uthållighet och att gå upp tidigt på morgonen var inte min melodi, därför startade jag eget företag. Nu trivs jag väldigt bra och när jag tröttnar på jobbet startar jag ?bara? ännu ett företag 😅 Min rastlöshet ledde mig rätt i livet och att du inte trivs på ditt jobb är nog ett tecken på att du ska söka dig vidare. Du kanske ska starta eget? Då har du i alla fall testat det 😊

  • Daisy28

    Kolla på jobb med väldigt mycket ensamarbete
    Processövervakning, nattskift
    Väktare
    Skogsmaskinförare
    Lastbilschauför
    Lokförare
    Nattstäd

    Leta också efter jobb med mycket hemmaarbete- Många tjänstemannajobb har den möjlighet men kräver oftast att man har en viss erfarenhet

  • Core

    Du är ett typexempel på dålig självkänsla/självförtroende. Du ska inte hitta ett sätt att fly, du ska jobba med dig själv!

    Du sitter garanterat på kvaliteter du inte vet om själv, för att de hålls i källaren. Nöj dig inte med att hitta en vrå där du kan gömma dig, ta tag i din självkänsla. Terapi, nya rutiner, ta dig an nya utmaningar etc. Byt utseende, gör några dramatiska förändringar i livet för att bryta gamla mönster 

  • Core

    Sen kanske det resulterar i att du tar en ny bana igen, men arbetet börjar inifrån för att nå en äkta förändring, inte yttre omständigheter 

  • TonyStark

    Funkar inte att citera av nån anledning... 

    Eurydike
    Ja jag hade nog älskat att ha eget företag. Lockar mig mycket med att vara sin egen chef och sköta sig själv. Men hur vågar man? Måste ju funka ekonomiskt med. Går du med vinst på alla dina företag då eller hur lyckas du skapa nya hela tiden? 😅😅🙈 Livrädd för att jag ska typ köra min ekonomi i botten o gå i konkurs osv. Sen måste man ha en bra ide med kanske för att starta eget vilket jag inte har.. 😔😔

    Daisy28
    Jo jag har kikat på såna jobb faktiskt men nuförtiden kräver de skitmycket för precis varenda jobb.. Så kommer inte kunna få nåt annat jobb utan utbildning känns det som.. Möjligtvis städare då men även där vill de ha erfarenhet hela tiden.. Är snart 40 så känns svårt att komma in på nytt yrke utan erfarenhet nu.. Förutom om man pluggar igen då. Lokförare hade varit kul men är svinsvårt att komma in på den utbildningen eftersom det är mycket högt tryck och svåra tester. Väldigt väldigt många som söker varje år. 

    Core
    Ja dålig självkänsla och självförtroende har jag och har alltid haft. Pga mobbning och att bli utfrusen vart jag än kommer.. Verkligen på varenda jobb jag har haft så har någon varit elak som fan och påpekat saker som trycker ned mig ännu mer.. Riktigt elaka saker. Fattar inte det. Känns som såna människor dras till mig och bara älskar att trycka ned mig och krossa det lilla självförtroende man kanske lyckats bygga upp. Tack vare att alla skolor och jobb varit piss så har jag börjat hata mig själv. Jag vet egentligen att det inte är mig det är fel på men ändå hatar jag mig själv.. Hinne liksom aldrig bygga upp nåt självförtroende eller självkänsla innan nåt as förstör allt.. Hatar också att andra kan påverka mig såpass.. Nuförtiden lever jag endast för mina barns skull. De är mitt liv och allt jag gör, gör jag för dem. Hade jag inte haft dem hade jag varit död redan. Garanterat.. Vill bara vara med dem hela tiden men har dem bara varannan vecka. Familjen är den enda ljuspunkten i mitt liv. Allt som har med jobb att göra har alltid bara varit en plåga för mig.. Trivs ingenstans, passar inte in någonstans och ingen verkar fatta tycke för mig någonstans heller.. Tycker inte synd om mig själv men är däremot så sinnessjukt trött på att försöka.. Orkar inte längre. Inte blivit bättre åå 20år liksom. Och hela mitt liv har jag haft dåligt självförtroende och självkänsla så ser inte hur jag ska kunna ändra på det om jag inte lyckats ännu på de snart 40år som jag levt här 😔

  • Toulouses

    Min man är i samma sits som dig, så tufft! Han är världens finaste. 


    Vi jobbar på olika lösningar men det är ändå jobbigt såklart. 


    önskar dig all lycka till, du kommer hitta rätt tillslut! 

  • Eurydike
    TonyStark skrev 2024-02-21 08:36:06 följande:

    Funkar inte att citera av nån anledning... 

    Eurydike
    Ja jag hade nog älskat att ha eget företag. Lockar mig mycket med att vara sin egen chef och sköta sig själv. Men hur vågar man? Måste ju funka ekonomiskt med. Går du med vinst på alla dina företag då eller hur lyckas du skapa nya hela tiden? 😅😅🙈 Livrädd för att jag ska typ köra min ekonomi i botten o gå i konkurs osv. Sen måste man ha en bra ide med kanske för att starta eget vilket jag inte har.. 😔😔

    Daisy28
    Jo jag har kikat på såna jobb faktiskt men nuförtiden kräver de skitmycket för precis varenda jobb.. Så kommer inte kunna få nåt annat jobb utan utbildning känns det som.. Möjligtvis städare då men även där vill de ha erfarenhet hela tiden.. Är snart 40 så känns svårt att komma in på nytt yrke utan erfarenhet nu.. Förutom om man pluggar igen då. Lokförare hade varit kul men är svinsvårt att komma in på den utbildningen eftersom det är mycket högt tryck och svåra tester. Väldigt väldigt många som söker varje år. 

    Core
    Ja dålig självkänsla och självförtroende har jag och har alltid haft. Pga mobbning och att bli utfrusen vart jag än kommer.. Verkligen på varenda jobb jag har haft så har någon varit elak som fan och påpekat saker som trycker ned mig ännu mer.. Riktigt elaka saker. Fattar inte det. Känns som såna människor dras till mig och bara älskar att trycka ned mig och krossa det lilla självförtroende man kanske lyckats bygga upp. Tack vare att alla skolor och jobb varit piss så har jag börjat hata mig själv. Jag vet egentligen att det inte är mig det är fel på men ändå hatar jag mig själv.. Hinne liksom aldrig bygga upp nåt självförtroende eller självkänsla innan nåt as förstör allt.. Hatar också att andra kan påverka mig såpass.. Nuförtiden lever jag endast för mina barns skull. De är mitt liv och allt jag gör, gör jag för dem. Hade jag inte haft dem hade jag varit död redan. Garanterat.. Vill bara vara med dem hela tiden men har dem bara varannan vecka. Familjen är den enda ljuspunkten i mitt liv. Allt som har med jobb att göra har alltid bara varit en plåga för mig.. Trivs ingenstans, passar inte in någonstans och ingen verkar fatta tycke för mig någonstans heller.. Tycker inte synd om mig själv men är däremot så sinnessjukt trött på att försöka.. Orkar inte längre. Inte blivit bättre åå 20år liksom. Och hela mitt liv har jag haft dåligt självförtroende och självkänsla så ser inte hur jag ska kunna ändra på det om jag inte lyckats ännu på de snart 40år som jag levt här 😔


    Om du skriver på mobilen kan du testa att vända den i horisontalläge om du ska citera. Jag förstår att du tvekar och att det känns som ett läskigt steg att ta. Hur man vågar? Ja, det beror nog på hur mycket man har att förlora. För mig var det enkelt, för det var det eller att gå på plankan och simma med hajarna. Jag brukar säga att jag driver två och ett halvt företag, även om det egentligen inte är möjligt. Det halva företaget är en startup som inte har flyttat ut ur det första företaget ännu, så de har fortfarande gemensam bokföring men borde egentligen vara två separata företag på sikt. De två största företagen går med vinst. Precis, jag började med den blygsamma summan 1500 kr och sedan har det rullat på 😅 Den rädslan kan jag verkligen förstå! Att köra sin ekonomi i botten är ingenting man drömmer om, men min ekonomi var redan i botten så det kunde bara gå mot toppen 🏔 Ja, man måste ha en bra idé eller många halvbra/halvdåliga som jag. Att skapa någonting ur ingenting, det är min grej, men jag har inte kommit med några stora innovationer än så länge 🙃
  • TonyStark
    Toulouses skrev 2024-02-21 17:02:07 följande:

    Min man är i samma sits som dig, så tufft! Han är världens finaste. 


    Vi jobbar på olika lösningar men det är ändå jobbigt såklart. 


    önskar dig all lycka till, du kommer hitta rätt tillslut! 


    Hej

    Även om det suger så är det ändå "skönt" eller vad man ska säga att höra att man inte är ensam om såna här problem... Jag är sjukskriven just nu men snart är sjukskrivningen slut och jag bävar inför att gå tillbaka... Vill bara säga upp mig men man måste ju ha pengar.... Hatar detta. Vill aldrig mer jobba eftersom ingenting nånsin funkar eller blir bra.. Jag passar aldrig in och vill inte försöka mer nu.. Ingen ide... Tänker ofta på att bara ta livet av mig istället så jag slipper må dåligt varje dag av jobb... Hade jag inte haft mina barn hade jag tamigfan redan gjort det tror jag.. Men jag kan inte göra så mot mina barn. De är det enda som håller kvar mig här på jorden nu.. 
Svar på tråden Jag passar ingenstans