• Anonym (Anonym signatur)

    Positivt test?

    jag vet att jag är otålig då jag är på bim-1 men vad tror ni? Kan detta vara positivt? Har en känsla av att jag är gravid? är de fler som ser ett streck? 

  • Svar på tråden Positivt test?
  • Anonym (Anonym signatur)

    Åh du tror verkligen det?? känns som att alla pratar om spökstreck hit och dit

  • nathalie85
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2024-02-24 08:14:17 följande:

    Åh du tror verkligen det?? känns som att alla pratar om spökstreck hit och dit


    Absolut. gjort måååånga test i livet- det där är inget spökstreck:)
    Man ser ju färg i det. Ta ett nytt imorgon eller i övermorgon så ska du se att det ökar i styrka:). 

    Jag lovar- det e positivt:)
  • Anonym (Positivt)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2024-02-24 08:14:17 följande:

    Åh du tror verkligen det?? känns som att alla pratar om spökstreck hit och dit


    Tror också det är positivt! Spökstreck tror jag är smalare och utan färg. 
  • Anonym (Anonym signatur)

    Åh nu kanske man vågar hoppas ändå!! Tack!!

  • Anonym (Anonym signatur)

    Fick ett starkare streck när jag testade nu igen men fick också en liten blödning? Vad kan de bero på?

  • nathalie85

    En blödning kan egentligen vara vad som helst.. ökar den så troligen missfall. Om inte så kan det varit nåt annat. Vad är en liten blödning? Du kan ju fortsätta med test-
    om det är en såkallad kemisk grav, så försvinner nog strecket när blödningen drar igång.

    En kemisk grav är ett supertidigt missfall, som kommer ungefär som när
    man borde ha mens.
    vanligt. Man skulle ej veta om dem om man ej testat tidigt, 
    Är detta din första grav och hur länge han ni försökt,?

  • Anonym (Alma)

    När det befruktade ägget fäster i livmodern kan det komma lite blod.

  • nathalie85
    Anonym (Alma) skrev 2024-02-24 17:02:31 följande:

    När det befruktade ägget fäster i livmodern kan det komma lite blod.


    Ja men detta sker som
    sagt när ägget fäster- inte när mensen borde komma. Och inte efter att man redan fått pluss- då har det ju redan fäst.
  • Anonym (Alma)

    Min barnmorska sa att ibland kan blodet komma ut först senare.
    Går inte att veta vad TS blödning beror på utan undersökning.

  • nathalie85
    Anonym (Alma) skrev 2024-02-24 18:32:23 följande:

    Min barnmorska sa att ibland kan blodet komma ut först senare.
    Går inte att veta vad TS blödning beror på utan undersökning.


    Ja okej det kan ju stämma. Men han detta skede gör man nog inga undersökningar. Tyvärr
    måste hon bara vänta.
  • Anonym (Anonym signatur)

    Kom lite blod som i en flytning vid 15-tiden och några droppar till efter det men inget som eskalerat än iaf. Fick vad jag tror var en nidblödning för exakt en vecka sedan (en blodblandad flytning) 

    har ett barn som är 1 år och fick missfall i november så hoppas verkligen detta inte är ett till mf, men det återstår väl och se. Hur vet du att testerna Ska bli svagare om det är ett kemiskt missfall? 

  • nathalie85
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2024-02-24 19:59:43 följande:

    Kom lite blod som i en flytning vid 15-tiden och några droppar till efter det men inget som eskalerat än iaf. Fick vad jag tror var en nidblödning för exakt en vecka sedan (en blodblandad flytning) 

    har ett barn som är 1 år och fick missfall i november så hoppas verkligen detta inte är ett till mf, men det återstår väl och se. Hur vet du att testerna Ska bli svagare om det är ett kemiskt missfall? 


    Det är
    min egen erfarenhet och bekantas. Vid super tidiga mf hos mig och vänner har testet inte stegrat/ blivit negativt . Men ja, nån enstaka droppe säger ju inte mf,
    men om det fortsätter skulle jag anta att det är det. Hoppas inte! 
    Nuförtiden är ju testen så känslig, så vi upptäcker grav innan mensen är sen- tror kemiska mf
    är jätte vanliga faktiskt.
    kämpa på! 
    Testa vidare och se om det blir starkare :)
  • Anonym (Anonym signatur)

    Inget mer blod sen igår och starkare tester idag! verkar inte som en kemisk Graviditet i alla fall? 😁

  • nathalie85
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2024-02-25 13:11:45 följande:

    Inget mer blod sen igår och starkare tester idag! verkar inte som en kemisk Graviditet i alla fall? 😁


    Fint! Glad för din skull! Sen kan ju blodet kommit från annat en just livmodertappen. 
Svar på tråden Positivt test?