Hur är det här med arbetslagen - Det här med att man inte kan jobba hur många timmar som helst - Är det månadsvis eller årsvis och sedan blir det nollställd?
Det här med att man inte får jobba hur mycket man vill. T.ex på mitt jobb, kan man jobba på lördagar och om man vill, får man jobba på lördagar också, så man jobbar sex dagar i veckan istället för fem, så länge man ställer förfrågan och/eller om en kollega undrar om man kan täcka över en, så kan man bara meddela det till sin arbetsgivare + till en annan ställe, så det schemaläggs i systemet, så man får lön.
Men detta har man inte rätt till att göra hur mycket som helst, p.g.a arbetslagen och det fattar jag inte. Jag har precis lärt mig detta och ville inte ses dum ut inför arbetsgivaren och därför ställer jag denna fråga här. Försökt googlat, men fattar fortfarande ingenting. Det är någonting med ''40 timmar..''. Men fattar inte.
Är detta månadsvis och sedan kan man jobba övertid, jobba sex dagar i sträck och sedan månadens slut, så nollställs det igen eller är det årsvis?
Fattar inte varför inte man själv kan avgöra om man vill jobba mycket eller inte. Jag förstår och respekterar så man inte blir sjuk i utbrändhet. Men om man älskar sitt jobb och vill. Exakt vad mer är det som gör att man blir förhindrad och lagt till denna arbetslagen?