• Parsdotter

Tonårs son

Jag skulle behöva råd. Jag har ingen aning om hur jag ska hantera den här situationen och det vet inte min partner eller min sons mormor och morfar heller riktigt. 

Min son fyller 15 i sommar. Han har vart tillsammans med en tjej i ca 3-4 månader nu som blir 18 i sommar hon med. Hon har för de mesta spenderat mycket tid här. Hon har ljugit en hel del, påstått att hon inte kan vara hemma och dittan och datten. Undanhållit så vi inte få kontakt med hennes föräldrar. Påstår att hon är sjukskriven från skolan osv. De har väldigt mycket lögner både till oss och till min son.

Nu är det så att vi nästan med 100% vet att hon har något form av utvecklingsstörning. Hon går anpassad skola och hennes föräldrar har också gjort det och de har också utvecklingsstörningar. Jag måste förtydliga att de verkligen inte är något fel med det, men saken hör till att min son inte märkt det på tjejen. Han har märkt det på hennes föräldrar men han tror hon är helt vanlig för han är i en nyförälskelse bubbla. 
    Vi alla runtomkring vet att så är inte fallet. Vad ska vi göra, ska vi vara tysta till grabben? Eller ska vi säga det vi vet? Hur som tror jag att han kommer bli sårad. 

Säger vi inget och han märker med tiden att hon inte utvecklas och allt omkring henne är lögner kommer han nog bli besviken att vi aldrig sa något. 

Säger vi det vi vet kommer han också bli sårad. 

Vad ska vi göra? 

Svar på tråden Tonårs son