• Anonym (Bulan)

Viktminskning, kickstart!

Efterlyser era bästa tips för att kickstarta viktnedgång! 
    Era erfarenheter av snabbmetoder som funkat bra ,japp ja menar ohållbara snabbmetoder!. 

Jag vet att de ej finns genvägar , för en hälsosam och hållbar viktminskning så är det bra mat och träning ,jag vet de där, men jag vill ha en kickstart , kan ja bara göra något som gör att ja snabbt ser en minskning på 2-3kg så har jag lättare att hålla igång min träning och kost (en utlandssemester + 2veckors sjukdom gjorde att jag tappade motivationen till min pågående viktminskning) 

Jag har totalt 9 envisa kg kvar! 
    Så släng fram era bäst kickstarts tips!!

• Svar på tråden Viktminskning, kickstart!
  • Lynx123

För mig har det som alltid funkat varit att helt sluta med mellanmål och att äta normalt fram till kl 18. Sedan stopp. Dricka vatten är så klart okej men inget annat. Och att fortsätta röra på mig och träna som vanligt.

• Anonym (Goda sallader)

Jag började med att äta såna där självplocksallader som finns i vissa livsmedelsaffärer. Riktigt goda faktiskt.
    Tar bara en halv sked pasta,

På kvällen äter jag liknande, alltså en god sallad med protein och dressing, inga kolhydrater.

Om jag äter frukost blir det max en knäckeskiva med ett ägg.

Fredagar och lördagar unnar jag mig vanlig mat och popcorn.

Tappar upp till 1 kilo per vecka. Dricker en del vin, utan det hade jag tappat mer.

• Anonym (Mördarsnigel)

Behöver skärpa mig, var helt nöjd förra våren men har nu stressat på mig 5 kilo, satfläsk också! Rynkar på näsan

Jaja, får väl göra ett nytt försök.

Ingen mat efter kl 20 och alltid en stor mugg hett vatten med en skvätt mjölk i (eller ta te om du vill men jag gör inte det) kl 21.30 hjälper mig att ligga på minuskalorier.

• Anonym (Bulan)

Många av er skriver om att inte äta på kvällen, de är ju mitt största problem! 
    Jag älskar att äta en god macka framför tvn vid 21 tiden.. kan hoppa över något av de andra målen utan problem men en kvällsmacka är så svårt att motstå! 

Men jag avskyr min kropp som den är nu så jag måste återfå min motivation så dessa kilon försvinner! Men mitt tålamod är noll

Anonym (Mördarsnigel) skrev 2024-02-25 21:27:25 följande:

Behöver skärpa mig, var helt nöjd förra våren men har nu stressat på mig 5 kilo, satfläsk också!  // Rynkar på näsan

Jaja, får väl göra ett nytt försök.

Ingen mat efter kl 20 och alltid en stor mugg hett vatten med en skvätt mjölk i (eller ta te om du vill men jag gör inte det) kl 21.30 hjälper mig att ligga på minuskalorier.

Måste fråga hur de funkar med den stora muggen het vatten? Måste de va mjölk i (jag gillar inte mjölk) hur hjälper de till som, är de att man inte blir hungrig på morgonen eller att man inte blir de då på kvällen? 
  • Core

Beror ju lite på vad grundproblemet är, men minskade portioner och högre aktivitet funkar för de flesta, gör det inte mer komplicerat än det är

• Anonym (Bulan)
    Core skrev 2024-02-25 21:45:21 följande:

Beror ju lite på vad grundproblemet är, men minskade portioner och högre aktivitet funkar för de flesta, gör det inte mer komplicerat än det är

grundproblemet är en graviditet där jag gick upp mycket o nu sitter de kilona fast. Jag har aldrig haft problem med vikten tidigare i mitt liv, alltid varit smal (utan att behöva anstränga mig) men sen min senaste graviditet 1,5år sen så har jag inte lyckats tappa allt.. min mage är ful, den hänger liksom över byxkanten. mina jeans går inte över rumpan. 
    jag har alltså samlat på mig ONÖDIGT fett under graviditeten.. mest troligt det som är grundproblemet.. 

sen vet jag nog vad jag borde göra för att tappa dessa kilon, men.... min motivation tryter.. jag vet inte hur jag ska skapa den.. jag har försökt med appar där man loggar vikten, träningen osv.. men ja blir less och uttråkad, det går för sakta!... jag har som sagt 9envisa kilon som jag behöver få bort för att komma tillbaka till min normalvikt.. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (Bulan) skrev 2024-02-25 21:41:26 följande:

Många av er skriver om att inte äta på kvällen, de är ju mitt största problem! 
    Jag älskar att äta en god macka framför tvn vid 21 tiden.. kan hoppa över något av de andra målen utan problem men en kvällsmacka är så svårt att motstå! 

Men jag avskyr min kropp som den är nu så jag måste återfå min motivation så dessa kilon försvinner! Men mitt tålamod är noll

Måste fråga hur de funkar med den stora muggen het vatten? Måste de va mjölk i (jag gillar inte mjölk) hur hjälper de till som, är de att man inte blir hungrig på morgonen eller att man inte blir de då på kvällen? 
    Du kan alltid spara kalorier till kvällen genom att äta lite mindre på dagen. Men att äta allt för nära läggdags är dåligt för viktminskning 

För mig hjälper det att ta bort pasta potatis bröd. Att Äta grönsaker som tillbehör istället
  • Tow2Mater

En 4 dagars juicefasta borde väl funka som kickstart. Håll koll på kalorierna bara.

Eller en vecka med 80-talets kålsoppa.

Svar på tråden Viktminskning, kickstart!