Cysta
Hej!
jag fick en pilobifalcysta i somras som blev infektion i så jag fick åka till jourvårdcentralen och blev skickad till akuten att dränera var. I samband med detta skickas en remiss till kirurgen för eventuellt opereras.
Jag har fått en fistel/fistelgångar efter cystan. Jag har haft problem med det ett tag men inte sökt vård. Jag sökte då vård för fistelgången då det börja bli rött och kommit lite var. Dom kunde Inte dränera något då det inte fanns en ?knöl? i fistelgånfen. Jag var på akuten för två veckor sedan då det var aggressivt rött och varade. Men dom sa likadant där. Jag fick antibiotika och det hjälpte. Problemet är nu att det har börjat vara ännu mer sen dess, det kliar fruktansvärt. Kliar jag mig där fistelgången sitter så får jag blod över hela händerna.
jag tror också att fisteln är kopplat till analen då det är ett rött sträck från fistelgången analen och litet sår. jag känner mig inte kry och det gjorde jag inte dom andra gångerna heller. Trött frusen svag. Allmän påverkad. känner som gelé i kroppen.
ska jag avvakta eller är det jouren som gäller? Eller hur ska jag göra?