• erikaABC

    Är det ok att styvmor klipper av 4-årig flickas hår?

    Vad tycker ni?
    Är det ok att styvmor tar med sin styvdotter till frisören och klipper av hennes långa hår? Det är inte toppklippning utan det långa håret klipps bort. 
    Den 4-åriga flickans mamma är inte tillfrågad eller informerad.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att styvmor klipper av 4-årig flickas hår?
  • Bits1975

    Nej, det tycker jag inte. Hade jag haft en 4-årig bonusdotter son tjatade om att få klippa sig så hade jag sagt att hon får prata med mamma och pappa om det. Hade det då varit ok för dem så hade jag kunnat tänka mig att ta barnet till frisören, men inte mot någons vilja. Håret är något mycket personligt.

  • Anonym (Styvmor)

    Har varit med om detta själv?..
    min styvsons pappa tyckte att han såg för jävlig ut i håret. Jag frpgade om han tycker jag ska klippa lite ( själv alltså)
    det tyckte han var en bra ide och sonen satt snällt där också,
    Det blev ett jävla liv på mamman efter det 😂
    det var typ 20 år sen, och allt är redan glömt och förlåtet.

  • Kvittning

    För lite information för att kunna svara. 

    Är det ett normallångt hår som blir avklippt till pojkfrisyd och det sker utan dialog med pappa och flickan inte förstår vad som händer förrän hon ser sig i spegeln. 

    Eller är det ett ovanligt långt hår som hindrar flickan i leken och pappan har sagt ok och flickan är med på det och den nya frisyren är "normallångt" för en flicka i den åldern. 

    I fall 1, så nej. Absolut inte ok.

    I fall 2,så ja. Det är ok. 

  • Anonym (Hej)

    Detta har ju varit uppe innan. 
    Då hade pappan sagt att det var ok. 

  • Anonym (Hej)

    Skulle det vara ok om mamman tagit med dottern o klippt håret utan att pratat med pappan

  • Spucks

    Du skriver detta tydigen pga av den andra tråden där det diskuterats i veckor. Vad är det för mening att startar denna omröstning utan att beskriva situationen?

Svar på tråden Är det ok att styvmor klipper av 4-årig flickas hår?