• Anonym (Finne med hård knöl)

Klämde finne och kom ut något hårt!?

Haft en finne i underlivet under flera veckor och den har sätt  mogen ut hela tiden men har aldrig gått att klämma men idag bestämde jag mig för att den skulle väck! 

Höll säkert på i 20-30 minuter och då är jag härdad så under hela tiden klämde jag allt vad jag hade, använde nagelsax och pincett.

Tillslut kom det ut något vitt och hårt. Men inget vanligt var ö.h.t.
    Någon annan som varit med om likande? 

• Svar på tråden Klämde finne och kom ut något hårt!?
  • Anonym (Mamacita)

Det är nog en talgkörtel då som producerar för mycket och har stretchat ut sin por under huden. En kollega hade på riktigt en talgklump stor som en golfboll på ryggen som fick skäras upp av läkare, så sånt händer.

Var försiktig med det området nu, kläs dig luftigt och desinficera så det läker rätt bara.

• Anonym (Finne med hård knöl)
    Anonym (Mamacita) skrev 2024-03-02 19:09:46 följande:

Det är nog en talgkörtel då som producerar för mycket och har stretchat ut sin por under huden. En kollega hade på riktigt en talgklump stor som en golfboll på ryggen som fick skäras upp av läkare, så sånt händer.

Var försiktig med det området nu, kläs dig luftigt och desinficera så det läker rätt bara.

Men gud vad sjukt! Tack för svar
    Jag är så förvånad att den var så svårt att få ut. Absolut att den satt på ett lite svårare ställe att komma åt - långt ner på blygläppen. Så nu har man väl gamnacke resten av helgenCool
Svar på tråden Klämde finne och kom ut något hårt!?