• Anonym (Tolerans)

Är "fet" det fulaste en kvinna kan vara?

I trådar här på FL som handlar om mäns och kvinnors svårigheter att skaffa en partner uttrycks det ofta som självklart att inga män vill ha feta kvinnor, Den allmänna meningen verkar alltså vara att "fet" är det fulaste en kvinna vara. 

Men är det verkligen så?

Jag tycker inte det, och säkert många med mig. Smaken är ju som baken: delad. Jag föredrar definitivt mulliga kvinnor framför smala. Och de får vara ganska rejält mulliga. Det får förstås inte gå till överdrift. En kvinna på 200 kg skulle knappast vara attraktv, men i så fall har hon större problem än attraktionsförmågan. Men en ganska tjock tjej med någorlunda vackert ansikte kan mycket väl vara vacker i mina ögon. Särskilt tjocka lår och rumpa är sexigt. Trådsmala är inte alls lika sexiga, tycker jag. 

Här kommer några bilder på tjocka damer i korta kjolar (en fixering hos mig), som jag tycker är snygga och sexiga:

natalieinthecity.com/2020/04/plus-size-mini-skirts.html
    www.instagram.com/seductioninthekitchen/p/CumqBNzLdQn/
    www.showpo.com/us/international-babe-skirt-in-white-linen.html (den högra, den vänstra är alldeles för mager).
    snagtights.us/products/super-mini-skirt-black

• Svar på tråden Är "fet" det fulaste en kvinna kan vara?
  • Anonym (Nja)

Alla tycker olika givetvis men den normala människan söker efter en välvårdad människa som håller sig i form. Jag personligen tycker att tjockhet överlag är det värsta/fulaste då det säger mycket om hur människan är och hur dess prioriteringar och mentalitet befinner sig. 

Med det sagt så behöver man inte vara pinnsmal men det ska inte röra sig om mer än 5 kg övervikt heller så vidare det inte är muskler men då pratar vi inte längre om en klassisk övervikt.

• Anonym (Anonym)

Det är väl olika för alla. Och ja jag tycker att de feta är de fulaste och trådsmala är de hetaste.  Kvinnor på bilderna som du har lagt upp är bara avtändande.

• Anonym (Nope)

För mig är tjockhet avtändande. Gillar verkligen inte tjocka personer. Hur mycket de än sminkar sig, tycker det är avtändande. 
    Förstår att du dock tänder på det. Dom är ju inte fula. Men helt ärligt så la du upp bilder på modeller, de posar, har smink, snygga kläder, håret, ljuset, redigerade bilder. En helt vanlig tjock kvinna du möter på Ica ser INTE ut sådär. De ser faktiskt ovårdade ut.

• enfunderandeman

Folk är ganska störda när det kommer till ett visst ideal.  Mullig och fet är ju inte direkt det samma.

Jag gillar inte trådsmala, för det innebär oftast en osundhet också. Det pratas inte alls lika mycket om anorexi och ätstörningar. Så det säger kanske en del om hur sjukt det är. Män tänker inte på kvinnors hälsa. Det tänker på att hon ska vara snygg. Det handlar om objektifiering.

Och män spelar väldigt mycket på kvinnors osäkerhet. Majoriteten av kvinnor går på detta. Då kvinnor i grunden är mer osäkra än män. Och vill behaga och det är viktigt med bekräftelsebehov. Sen finns det kvinnor som har mentalitet att ignorera det. Och göra det som själva vill. Dvs dom tar hand om sig själva för att dom vill. Inte för någon man. 

Hälsa och att man mår bra, behöver inte betyda att man är småltrad eller smal. Tvärtom ibland. Bianca Ingrosso är väl ett exempel på en känd brud som haft problem med mycket ätstörningar. Hon är smal. Men för mig är hon inte hälsosam.

Sen tycker jag inte personer som ger överdrivet mycket är det heller. 

Jag gillar kvinnor med lite hull och riktiga bröst. Jag tänder inte på kvinnor som är mer som småflickor till kroppsbyggnaden. Det är min smak.

• Anonym (Malva)

Allt är givetvis relativt. Hur fet är "fet"?

Snackar vi bara en ganska rejäl övervikt, kan jag tänka mig många mycket mer oattraktiva saker, även om stor övervikt är ett minus. Misskötta, trasiga tänder, till exempel. Allmänt ovårdat utseende. 100 gånger hellre en tjock person som är hel och ren än en smal person som ser ut att ha varit en hemlös missbrukare i 20 år.

Snackar vi riktigt fet, det man på engelska kallar "morbidly obese", finns det nog inte mycket som är mer oattraktivt. Inte bara rent utseendemässigt. Det signalerar en person som lever väldigt farligt, saknar karaktär och är oförmögen att ta hand om sig själv. Varför skulle man vilja vara tillsammans med en sådan?

Som sagt, det finns grader av allt och det är helheten som spelar roll. Men att det är oattraktivt att vara fet, det är faktiskt ganska naturligt för de flesta.

• Anonym (H)

Ja. Feta kvinnor borde dejta korta män. 

• Anonym (H)

• Anonym (H)

• Anonym (H)

• Anonym (H)

Svar på tråden Är "fet" det fulaste en kvinna kan vara?