• Anonym (Arne)

Träffat Thailändsk kvinna på Tinder. Vad tänka på?

Träffat och dejtat thailändsk tjej som jag matchade med på Tinder. Har bott i Sverige i tolv år och är separerad med svensk man, som hon även har en son med. Sonen bor halvtid hos sin pappa . Tjjejen är från Bangkok och verkar komma från en rätt välutbildad familj och har bra koll på saker och ting. Jobbar i Sverige inom vården , men jobbade på familjens företag i Bangkok. Aldrig dejtat en Thailändsk tjej tidigare, Hon messar och vill ses igen efter vår första träff. Hon är 15 år yngre än jag. Dock brukar jag träffa yngre svenska tjejer också, så inget annorlunda med det. Hon är 38 år. Jag kan och har alltid fått svenska tjejer, men är lite nyfiken på tjejer från andra kulturer. Jag tränar och håller igång med bra jobb så tillhör inte nidbilden av svenska män med thailändsk tjej.

Jag behöver lite tips vad jag behöver tänka på när jag träffar thailändska tjejer kontra svenska tjejer ? Van med svenska tjejer och där går det ju oftast runt i ett mönster hur det går till. Hon pratar och skriver bra svenska. Så inga språkförbistringar.

Hur man tar relationen vidare? Förväntas jag alltid bjuda? När är det aktuellt med sex första gången? Förväntas jag ta initativ till det mesta att ta relationen vidare? 

• Svar på tråden Träffat Thailändsk kvinna på Tinder. Vad tänka på?
  • Anonym (Matilda)

Varför skulle du behandla henne annorlunda än en svensk kvinna? Låter som att du har en del fördomar du behöver fundera över. 12 års äktenskap med en svensk man och jobbar och sköter sitt har ju självklart präglat henne . Viss kultur kommer hon nog ha med sig men hon skulle nog inte vara på Tinder och välja en svensk om hon var allt för konservativ. 

Kommunikation löser det mesta .

• Anonym (Tyvärr)

Det du ska tänka på är att hon antagligen bara är ute efter uppehållstillstånd och någon som försörjer henne.

• nihka
    Anonym (Arne) skrev 2024-03-03 11:21:04 följande:

Träffat och dejtat thailändsk tjej som jag matchade med på Tinder. Har bott i Sverige i tolv år och är separerad med svensk man, som hon även har en son med. Sonen bor halvtid hos sin pappa . Tjjejen är från Bangkok och verkar komma från en rätt välutbildad familj och har bra koll på saker och ting. Jobbar i Sverige inom vården , men jobbade på familjens företag i Bangkok. Aldrig dejtat en Thailändsk tjej tidigare, Hon messar och vill ses igen efter vår första träff. Hon är 15 år yngre än jag. Dock brukar jag träffa yngre svenska tjejer också, så inget annorlunda med det. Hon är 38 år. Jag kan och har alltid fått svenska tjejer, men är lite nyfiken på tjejer från andra kulturer. Jag tränar och håller igång med bra jobb så tillhör inte nidbilden av svenska män med thailändsk tjej.

Jag behöver lite tips vad jag behöver tänka på när jag träffar thailändska tjejer kontra svenska tjejer ? Van med svenska tjejer och där går det ju oftast runt i ett mönster hur det går till. Hon pratar och skriver bra svenska. Så inga språkförbistringar.

Hur man tar relationen vidare? Förväntas jag alltid bjuda? När är det aktuellt med sex första gången? Förväntas jag ta initativ till det mesta att ta relationen vidare? 

Så du tillhör inte någon nidbild, men var har du skaffat dig nidbilden att alla svenska respektive thailändska kvinnor fungerar på samma sätt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-03-03 11:48:33 följande:

Varför skulle du behandla henne annorlunda än en svensk kvinna? Låter som att du har en del fördomar du behöver fundera över. 12 års äktenskap med en svensk man och jobbar och sköter sitt har ju självklart präglat henne . Viss kultur kommer hon nog ha med sig men hon skulle nog inte vara på Tinder och välja en svensk om hon var allt för konservativ. 

Kommunikation löser det mesta .

Självklart inte behandla annorlunda, men olika seder och bruk skiljer ju åt. Så är det ju även storstad kontra landsbygden i Sverige.
  • Anonym (Arne)
    nihka skrev 2024-03-03 12:03:02 följande:
    Så du tillhör inte någon nidbild, men var har du skaffat dig nidbilden att alla svenska respektive thailändska kvinnor fungerar på samma sätt?
    Vi har ju olika seder och bruk i olika delar av världen. Om det är en nidbild så är det ju inte min nidbild.
  • nihka
    Anonym (Arne) skrev 2024-03-03 12:09:42 följande:
    Vi har ju olika seder och bruk i olika delar av världen. Om det är en nidbild så är det ju inte min nidbild.
    Du säger ju själv att seder och bruk skiljer sig inom Sverige, men människor från andra länder där skulle alla vara mer likadana, som exempelvis thailändska kvinnor?

Om du vill veta hur just den här kvinnan tänker och fungerar får du väl prata med henne och umgås med henne. Du tror väl inte att någon på FL som aldrig har träffat henne ska kunna ge ett vettigt svar på det? 
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Arne) skrev 2024-03-03 12:08:01 följande:
    Självklart inte behandla annorlunda, men olika seder och bruk skiljer ju åt. Så är det ju även storstad kontra landsbygden i Sverige.
    Varför inte bara tänka att det handlar om personlighet än om ursprung? 
    Vi är alla olika och är präglad av olika saker oavsett varifrån man kommer. Där skiljer sig inte svenska och utländska tjejer åt. 
  • Dr Nail

Flytta till Thailand och lär dig kulturen i ca. 35 år. Alternativt träffa henne och testa dig fram vad som funkar, det kan ju också va ett sätt.

• Anonym (A)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-03-03 12:30:04 följande:
    Varför inte bara tänka att det handlar om personlighet än om ursprung? 
    Vi är alla olika och är präglad av olika saker oavsett varifrån man kommer. Där skiljer sig inte svenska och utländska tjejer åt. 
    Håller med
  • Anonym (A)
    Dr Nail skrev 2024-03-03 18:15:41 följande:

Flytta till Thailand och lär dig kulturen i ca. 35 år. Alternativt träffa henne och testa dig fram vad som funkar, det kan ju också va ett sätt.

Bra ide
  • Anonym (Haha)

Stackars Arne. Ville bara ha några tips, men får FL:s tjejmaffia efter sig som ifrågasätter allt.

• nihka
    Anonym (Haha) skrev 2024-03-03 18:27:41 följande:

Stackars Arne. Ville bara ha några tips, men får FL:s tjejmaffia efter sig som ifrågasätter allt.

Han har fått jättebra tips: prata och umgås med henne. 
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Haha) skrev 2024-03-03 18:27:41 följande:

Vad har du själv för specialtips istället för att umgås och lära känna henne?
  • Anonym (Kim)

Hur skulle du tänka och göra om det var en svensk tjej? Eller en tyska? Ingen skillnad. Enda fördelen för dig nu är att du slipper betala resan till Thailand och allt stök med att få hem henne. Den andre gubben har ju fixat allt detta redan. Innan ni hamnar i säng kolla så att det inte ärren ladyboy. Nä ba skoja. Träffa henne förutsättningslöst och se om ni matchar. Lycka till! 

• Fjäril kär
    Anonym (Arne) skrev 2024-03-03 11:21:04 följande:

Bästa sättet att få veta detta är att träffa henne och lära känna henne. Skulle tro att hon är mer svensk än du tror. 
Svar på tråden Träffat Thailändsk kvinna på Tinder. Vad tänka på?