• Anonym (Hy)

    Tecken på att man är attraktiv?

    Hur vet man om man enligt allmänheten anses vara attraktiv? Både som kvinna och som man? Vilka tecken finns det?

  • Svar på tråden Tecken på att man är attraktiv?
  • Anonym (Love)

    Ingen aning. Det folk verkar klassa som attraktivt är ställer jag mig verkligen helt oförstående till, dom flesta som klassas som snygga/attraktiva är ju helt vardagliga, och ibland rent av fula. 


    Men jag har iaf slutit mig till att jag inte är attraktiv.


    Antingen är jag ful, eller så har jag en frånstötande personlighet, Jag har i vuxen ålder aldrig träffat någon som visat minsta intresse av mig, trots att ryktet säger att män ändå ska vara hyfsat intresserade av iaf ligga lite. 

  • Anonym (Nja)

    det finns ju sidor på nätet man kan prova om det bara handlar om utseendet.
    men oftast så är det väl en kombination med utseende och utstrålning och man borde märka om folk flörtar lite i vardagen. Görs det inte så är nog attraktionen låg.

    när jag var yngre så flörtade många men nu efter 50 så är det bara utländska män och 70+ män som flörtar med mig.


    tycker inte jag ser speciellt mycket äldre ut än jag gjorde som 40, men det är vad det är. Tycker väl iof inte att jämnåriga män heller ser så attraktiva ut på dejtsidor (när man mest tittar på bilder), men i verkligheten när man lär känna någon jämnårig så är det lättare att finna någon attraktiv då en bra personlighet och humor gör en del.

  • Anonym (Apelsin)

    Jag är en tjej som har förstått att jag anses vara väldigt attraktiv. Jag är 24 år.


    Det finns väl alltid undantag som bekräftar regeln men i allmänhet så vet man om man är attraktiv, då man mer eller mindre får höra det av andra människor, på olika sätt - räkna dock bort familjemedlemmar och andra nära och kära då dessa ofta kan ljuga för att få en att må bättre. 

    Ett annat tydligt tecken är att man får mycket blickar av andra människor, särskilt av det motsatta könet. Dock är det även vanligt att folk tittar på människor som beter sig avvikande rent socialt, människor som har funktionsnedsättningar av olika slag, folk som är snoriga runt näsan eller har något annat avvikande som får folk att reagera. Så om du hör till någon av dessa grupper så är det inte särskilt troligt att folk tittar för att du anses vara attraktiv. 

    Man får mycket uppmärksamhet och bekräftelse av andra. Jag (kvinna) dras till män och jag får väldigt mycket bekräftelse och uppmärksamhet av män. Detta är jag dock inte ensam om att få, då många män är väldigt desperata och kan tänka sig att ligga med tjejer som de egentligen inte är särskilt attraherade av. Här gäller det alltså att lista ut om det handlar om riktig attraktion eller om man mest har desperata män efter sig som kan tänka sig att ta i princip vem som helst. Om man får mer bekräftelse och uppmärksamhet än andra så handlar det oftast om att man är attraktiv. Om man märker att de män man har efter sig springer efter alla möjliga tjejer så handlar det om en man som raggar på typ allt och alla, detta ska man alltså inte ta som ett seriöst tecken på att man är attraktiv. 


    Ett annat tecken är att man har lätt att hamna i förhållanden, att man har lätt för att komma i kontakt med människor och dejta. Det finns helt enkelt många som är villiga. Om man anses vara attraktiv är det också vanligt att många skrattar och ler i ens närhet, man blir ofta bättre bemött av andra (i alla fall av det motsatta könet eller det kön man är intresserad av då), eftersom människor tenderar att tillskriva attraktiva människor fler positiva egenskaper, även om dessa egentligen inte stämmer. Man blir bättre behandlad än andra. Det är vanligt att folk söker kontakt och vill prata men vissa kan också bli rädda och inte våga ta kontakt då de tror att de inte har någon chans. 


    Sedan är det ju bara att titta sig själv i spegeln och jämföra sitt utseende med andras för att sedan dra en slutsats. Men det gäller att vara ärlig mot sig själv. Titta på ansiktsdrag och så vidare.

  • Anonym (Apelsin)
    Anonym (Love) skrev 2024-03-04 15:29:18 följande:

    Ingen aning. Det folk verkar klassa som attraktivt är ställer jag mig verkligen helt oförstående till, dom flesta som klassas som snygga/attraktiva är ju helt vardagliga, och ibland rent av fula. 


    Men jag har iaf slutit mig till att jag inte är attraktiv.


    Antingen är jag ful, eller så har jag en frånstötande personlighet, Jag har i vuxen ålder aldrig träffat någon som visat minsta intresse av mig, trots att ryktet säger att män ändå ska vara hyfsat intresserade av iaf ligga lite. 


    Detta är ett vanligt tecken på att man inte anses vara attraktiv, alltså att folk inte visar något intresse alls. Särskilt om man är kvinna och attraktiv, då finns det många män som visar intresse. Ofta har man flera olika män som springer efter en. Eller har du kanske bara missat att män har varit intresserade? I och för sig är det svårt att missa sådant då män är hemskt dåliga på att dölja intresse. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Apelsin) skrev 2024-03-04 15:45:56 följande:

    Ett annat tecken är att man har lätt att hamna i förhållanden, att man har lätt för att komma i kontakt med människor och dejta. Det finns helt enkelt många som är villiga. Om man anses vara attraktiv är det också vanligt att många skrattar och ler i ens närhet, man blir ofta bättre bemött av andra (i alla fall av det motsatta könet eller det kön man är intresserad av då), eftersom människor tenderar att tillskriva attraktiva människor fler positiva egenskaper, även om dessa egentligen inte stämmer. Man blir bättre behandlad än andra. Det är vanligt att folk söker kontakt och vill prata men vissa kan också bli rädda och inte våga ta kontakt då de tror att de inte har någon chans. 


    Ungefär så ja. Man träffar lätt nya partners, knyter kontakter på olika trevliga sätt på alla platser. Om man blir singel finns människor som hör av sig för att dom fått reda på det. I nya grupper/sammanhang är det attraktiva personer som vill vara med en. En del blir spända i ens sällskap, iaf först innan dom lär känna en. Man kan känna att det blir bra stämning när man dyker upp.

    Jag tror att det rör sig mindre om utseende än om personlighet och humor. Även om bra utseende ju inte lär skada, men det är svårt att bedöma sig själv tycker jag. 
  • Anonym (Cirka)
    Anonym (Hy) skrev 2024-03-04 15:23:04 följande:
    Tecken på att man är attraktiv?

    Hur vet man om man enligt allmänheten anses vara attraktiv? Både som kvinna och som man? Vilka tecken finns det?


    Det kan man nog inte veta. Läste för en tid sedan att de som är fula överskattar sitt utseende och de som är snygga underskattar det (vad gäller fysiska attribut som folk finner attraktiva)

    Vissa människor har en sån där oslagbar karisma. Hörde att exv prinsessan Diana tydligen hade det. Det var tydligen skillnad på att uppleva henne nära. 

  • Anonym (Användbart)

    På Tinder så matchade jag inte med nån av tjejerna i min stad som jag tycker är snygga. Jag vet inte om det är ett tecken.

  • Anonym (beror på)

    Beror på vad du menar med attraktiv, utseende eller person.

    Utseende: Alla vill knulla dig

    Person: Alla vill ha en relation med dig

  • Anonym (Love)
    Anonym (Apelsin) skrev 2024-03-04 15:59:47 följande:
    Detta är ett vanligt tecken på att man inte anses vara attraktiv, alltså att folk inte visar något intresse alls. Särskilt om man är kvinna och attraktiv, då finns det många män som visar intresse. Ofta har man flera olika män som springer efter en. Eller har du kanske bara missat att män har varit intresserade? I och för sig är det svårt att missa sådant då män är hemskt dåliga på att dölja intresse. 

    Det jag inte riktigt kan bestämma mig för är om jag verkligen ser så anskrämlig ut, eller om jag bara har en väldigt avvisande personlighet  


    Fast mej spelar det ju ingen större roll. Jag har inget behov av att vara attraktiv för kleti och pleti


    Min man säger att jag jag är attraktiv, men jag tror att han är partisk, jag tror han gillar både personligheten och utseendet.


     

  • Anonym (Cirka)
    Anonym (Love) skrev 2024-03-04 19:41:25 följande:

    Det jag inte riktigt kan bestämma mig för är om jag verkligen ser så anskrämlig ut, eller om jag bara har en väldigt avvisande personlighet  


    Fast mej spelar det ju ingen större roll. Jag har inget behov av att vara attraktiv för kleti och pleti


    Min man säger att jag jag är attraktiv, men jag tror att han är partisk, jag tror han gillar både personligheten och utseendet.


     


    Du kan ju misstolka personer reaktioner också.
  • Anonym (g)

    Att de personer som stöter på dig själva är attraktiva, tar hand om sina kroppar och har många valmöjligheter i sitt dejtingliv. Såna som har råd med krav och inte måste välja vilken person som helst. 

    Att män av en lägre kvalitet stöter på en bör man inte se som ett kvitto på en hög attraktionsnivå hos en själv.

    Män med ett lägre värde på köttmarknaden är de fula, socialt nedsatta eller frånskilda småbarnsfäder. 

  • Anonym (g)

    Att inte vara fet är nog det viktigaste att undvika. Speciellt för män.

Svar på tråden Tecken på att man är attraktiv?