• Matärlivet

    Har ni familjerecept?

    Hej, jag har massor av familjerecept och undrar om det är andra som också har det? Jag har både några lappar med mormors köttfärslimpa men även recept som jag bara har i huvudet memorerat från min mamma. Har ni andra det också?

  • Svar på tråden Har ni familjerecept?
  • Anonym (Hmm)

    Det enda jag har är recept på morfars sockerkaka. Mammas var mer maträtter snarare än riktiga recept.

  • Anonym (Josefin)

    Ja från min pappa , mest julmat. Rödbetssallad , vegetarisk korvstroganoff, Jansson och lite annat. Jag brukar göra en del av det varje jul. 


    Min mamma lagade en del mat också men det var mest pappa som gjorde det när han var hemma , han älskar att laga mat och brukade komma på egna recept. 
    Jag har en vegetarisk currygryta (går bra att göra med kyckling också) som jag lärde
    min sons farmor att göra också , vet inte om det räknas :)

  • Matärlivet

    Vad trevligt! Ofta har man ju många recept inför jul. :) Har ni liksom kvar dom som recept eller är de mest memorerade? Jag har flera recept som är på papperslappar som knappt går att läsa snart haha.

  • Anonym (Hmm)

    Sockerkakan finns på papper, sånt som mamma lagade är bara sånt som jag kommer ihåg att hon gjort. Vi pratade aldrig matlagning riktigt.

Svar på tråden Har ni familjerecept?