• Svar på tråden Jag längtar till påsk
  • Freddie K

    Jag blir nyfiken. Vad är det med påsk som är så speciellt för er. För mig så är inga högtider speciella utan bara jobbiga, men det är jag det.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Deegan

    Jag tänker direkt på Johan Glans när han berättar om påsken 😅😅





    /D


    Vad har leksakståg och bröst gemensamt? - Båda är menade för barn, men det är männen som leker med dom i slutändan! :)
  • Freddie K
    Deegan skrev 2024-03-05 13:43:56 följande:

    Jag tänker direkt på Johan Glans när han berättar om påsken 😅😅

    /D


    Haha! Just det ja, den gamle räven. Skrattande
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kycklingen)

    Högtider är en uppiggande ljusglimt i vardagen.

    Tillfällen utöver de vanliga då man får klä sig i fina klänningar och äta lite extra gott. Att fira våren känns lite extra speciellt för mig också då denna är min favorit bland årstiderna. 

    Snarare trist med personer som inte uppskattar högtider alls. Som inte kan se guldkanten i dessa.

  • Freddie K
    Anonym (Kycklingen) skrev 2024-03-05 14:00:22 följande:

    Högtider är en uppiggande ljusglimt i vardagen.

    Tillfällen utöver de vanliga då man får klä sig i fina klänningar och äta lite extra gott. Att fira våren känns lite extra speciellt för mig också då denna är min favorit bland årstiderna. 

    Snarare trist med personer som inte uppskattar högtider alls. Som inte kan se guldkanten i dessa.


    I'm a grumpy old man.

    När jag var liten så älskade jag alla högtider, men sen när jag växte upp så försvann det liksom. Vet inte varför.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kycklingen)
    Freddie K skrev 2024-03-05 14:05:24 följande:
    I'm a grumpy old man.

    När jag var liten så älskade jag alla högtider, men sen när jag växte upp så försvann det liksom. Vet inte varför.

    Finns det inget alls som du ser fram emot om ca tre veckor nu då? 


    Äta lite god påskmat med familj eller vänner? Ta på dig nån snygg kavaj eller liknande? Klä upp dig lite?

    Jag längtar till påskafton då jag får bära min nya fina gula volangklänning. Gult är vårens och sommarens färg Solig

  • Freddie K
    Anonym (Kycklingen) skrev 2024-03-05 14:13:13 följande:

    Finns det inget alls som du ser fram emot om ca tre veckor nu då? 


    Äta lite god påskmat med familj eller vänner? Ta på dig nån snygg kavaj eller liknande? Klä upp dig lite?

    Jag längtar till påskafton då jag får bära min nya fina gula volangklänning. Gult är vårens och sommarens färg Solig


    Nej, det gör inte det. Jag vet, det låter tråkigt. Jag går väl hem till mamma på påsk och äter lite, men annars händer det inte mycket, men jag förstår dem som uppskattar påsk och de andra högtiderna. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Agda90
    Anonym (Kycklingen) skrev 2024-03-05 14:00:22 följande:

    Högtider är en uppiggande ljusglimt i vardagen.

    Tillfällen utöver de vanliga då man får klä sig i fina klänningar och äta lite extra gott. Att fira våren känns lite extra speciellt för mig också då denna är min favorit bland årstiderna. 

    Snarare trist med personer som inte uppskattar högtider alls. Som inte kan se guldkanten i dessa.


    Jag gillar högtider men inte påsk. Den förstördes av mina föräldrar när man skulle till kyrkan på påskafton och följa traditioner till punkt och pricka. Långfredagen skulle vara fasta och nåde om jag fick för mig att göra något roligt med vänner. 

    Vi firar inte påsk för påskens skull idag. Jag, min man och barnen brukar träffa svärföräldrarna och alla kusinbarn. Klä upp sig gör vi inte för vi är ute i naturen, vandrar, busar, spelar spel (kubb eller brännboll). Sen äter vi oftast grillat lamm. 

    Jag vill ha trevligt umgänge på högtiderna, inte sitta stel som en pinne uppklädd till tänderna. 

    Det enda jag verkligen ser fram emot påsken är några lediga dagar.
  • Anonym (Emmy)

    Jag ser faktiskt jättemycket fram emot påsken! Äta massa god mat , göra fina påskägg till mitt och syskonens barn. Träffa familjen och pynta lägenheten. Tycker nästan mer om påsken än om julen

  • Anonym (Kycklingen)
    Anonym (Emmy) skrev 2024-03-05 15:58:31 följande:

    Jag ser faktiskt jättemycket fram emot påsken! Äta massa god mat , göra fina påskägg till mitt och syskonens barn. Träffa familjen och pynta lägenheten. Tycker nästan mer om påsken än om julen


    Jag med! Mycket mindre stress vid påsk än under jul och nyår. Känns som en lite enklare högtid med färre krav i jämförelse. Plus mer härligt solljus om våren!
Svar på tråden Jag längtar till påsk