• Anonym (??)

    Ghostad av min vän

    Min vän har ghostat mig? Vi bråkade inte eller något, utan hon bara slutade höra av sig. Jag hörde av mig till henne när det gått någon månad för att kolla läget och även det ignorerade hon.

  • Svar på tråden Ghostad av min vän
  • Anonym (E)

    Lägg inte energin på henne mer. Hon tycker antagligen inte att du behövs i hennes liv längre. 

  • Anonym (??)
    Anonym (E) skrev 2024-03-06 01:01:45 följande:

    Lägg inte energin på henne mer. Hon tycker antagligen inte att du behövs i hennes liv längre. 


    Vi var vänner i flera år. Förstår inte hennes anledning?
  • Anonym (Ja)

    Hm säker på att det inte hänt något emellan er? Alla uppfattar saker olika, kanske hon har hintat och du har inte nappat? 

  • Cathariiina

    Det är ju omöjligt för någon utomstående att veta. Men ofta försöker folk - i alla fall om de varit vänner länge som du säger - att fasa ut en person de tröttnat på lite fint. Typ alltid tacka nej när den andra föreslår en träff, alltid vara upptagen, bli mer och mer oanträffbar etc.. Kan det vara så att hon har gjort så, men du har missat det? Eller inte VELAT förstå?

    Om jag var du, skulle jag i alla fall inte hänga efter henne mer nu, utan låta henne ta initiativet om hon ångrar sig. För du blir bara mer sårad, om hon måste säga rakt ut att hon inte vill vara med dig längre. Observera också att detta inte behöver innebära att det är något fel på dig, eller att du har gjort något fel. Ibland tycker man bara inte att en gammal vän passar in i ens liv längre. Man har gått vidare. (Det är svårt att vara människa!)

  • Anonym (??)

    Nej hon har inte flyttat eller något, och ja jag är säker på att det inte hänt något mellan oss. Hon är väldigt rak i kommunikationen så hon hade sagt om det är något. 

  • Anonym (Kanske)

    Om det inte är likt henne kanske det har hänt något. Kanske hennes telefon har gått sönder, Kanske någon har blivit allvarligt sjuk. Du har väl gjort allt du kan judt nu. Du hörde av dig efter en månad för att kolla läget, nu är bollen hos henne. Släpp det för tillfället. 

  • Anonym (??)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-03-06 10:34:10 följande:

    Om det inte är likt henne kanske det har hänt något. Kanske hennes telefon har gått sönder, Kanske någon har blivit allvarligt sjuk. Du har väl gjort allt du kan judt nu. Du hörde av dig efter en månad för att kolla läget, nu är bollen hos henne. Släpp det för tillfället. 


    Hon är aktiv i sociala medier så hennes telefon har nog inte gått sönder.
Svar på tråden Ghostad av min vän