• Petercef

Normal mens eller bör kollas upp?

Sambon har nyss börjat med menskopp. Efter idogt googlande så får jag fram att detta är normalt och att det vita är slemhinna från livmodern och att färg samt klumpar och konsistens kan variera. Så vad säger ni? Är det att åka till gyn direkt eller har någon varit med om liknande?
    varning för starka bilder. 
  • Svar på tråden Normal mens eller bör kollas upp?
  • EnAnonumius

Skall man lägga in med varning för starka bilder så skall man lägga den varningen först, bilderna sedan. Inte lägga varningen som sista meningen i ett inlägg, det är helt verkningslöst då man redan sett bilderna.

Med det sagt..

Mensklumpar är faktiskt normalt att man får som kvinna lite då och då, så länge de känns lite mjuka och man kan "klämma ihop dem lite" (som typ man klämmer på ett gelégodis) så är det ingen fara alls.
    Är de däremot hårda så bör man uppsöka en gynekolog och kolla att allt står rätt till.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Petercef

Va inte helt enkelt att ens göra ett inlägg från telefonen men ska absolut tänka på det och försöka ändra om det går. 

o tack för svaret. 🙏🏻😊

• Anonym (Bör kollas upp)

Kvinna med riklig mens här! om man har riklig mens får man generellt sett större blodklumpar än Andra. Jag vill dock slå ett slag för att jag aldrig fått en blodklump som liknar den du visar. Jag skulle tagit med mig bilderna till gynekologen och bett om undersökning. 

mvh 

Svar på tråden Normal mens eller bör kollas upp?