• Anonym (Rita?)

Dotter längtan o skam

Jag kan få en massa hemska inlägg men hoppas istället få diskutera med likasinnade. 
    Jag har 3 pojkar älskar det oändligt men har alltid haft en fruktansvärt stark längtan efter en dotter 

Nu fick min bästa vän en dotter efter 2 pojkar o jag känner mig avundsjuk. Det har gått några år i det sitter i. Hon börjar bli sådär gullig o jag får inte bort avundsjukan även om älskar mina pojkar oändligt. Det är konstigt jag vet men jag har drömt om det sedan jag var yngre .Någon som kan relatera till detta?

• Svar på tråden Dotter längtan o skam
  • Anonym (.)

Jag förstår dig. Jag har 4 söner. Han också en dotter, men 3 söner på raken efter henne. Tror många drömmer om en tjej, helt naturligt, Inte älskar
    man pojkarna mindre för det,

• Bergegardh

Du är inte hemsk för det. Mitt råd är att försöka tänka framåt att du en dag Kanske blir farmor till en gullig lite tjej.

• Anonym (Anonymiosly)

Hej! 

Jag förstår dig. Det var min livsdröm att bli flickmamma och mamma till en dotter. Men nu när jag fått perspektiv på saken är det verkligen ingen skillnad på att få flickor eller pojkar. Det var roligt i början med alla flickkläder, men sen? Älskar alla lika mycket, och lika roligt att vara med alla mina barn oavsett kön. 

Jag har fyra pojkar och en flicka, flickan är nr 2. Tänkt att det skulle vara kul med en flicka till nu de senaste barnen för min dotter önskade sig en lillasyster, men tanken var som bortblåst efter jag fött barnet även om det var pojke. 

Självklart hade jag säkert fortsatt längtat efter en flicka om jag inte fått någon, jag hade hakat upp mig vid tanken och kunde inte se något annat. 

Nu är jag bara glad att jag fått fem friska barn, och förstår inte hur jag kunde haka upp mig så. Klart att det har släppt efter jag fick en flicka. 

Men sen kanske det kommer in lite fler flickor i ditt liv, om dina söner skaffar flickvänner. Kanske blir det barnbarn också. Barndomen går snabbt...

Svar på tråden Dotter längtan o skam