• Anonym (Gymrumpan)

    Du som tränar, är utseende viktigt?

    Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Komplex!)

    Hur många trådar ska startas i detta ämne?
    Du verkar väldigt utseende fixerad och verkar besatt över vad andra har för åsikter om utseenden, du verkar ha ett sjukligt beteende när det gäller kroppar och utseenden. Du är fast i det och man kan utläsa hur stort komplex du har över ditt utseende.

    Jag förstår att det är jobbigt, jag har själv haft stora komplex men det blir bara värre när du ältar detta om utseende, kroppar och träning, du blir ännu mer fast i utseendehetsen du känner.

    De flesta tränar för att må bättre och att det är bra för kroppen och men träning är även bra för att må mentalt bättre. Att röra på sig när man mår dåligt är jättebra.
    Sen att kroppen blir snyggare är plus men det viktigaste är ju för att man mår bra.

    Sen kan träning innebära olika saker, du kan ha kul samtidigt och vara med i ett lag som fotboll, handboll, tennis, eller träna med en kompis, gå på dans och kul
    eller träna ensam och springa en löprunda och samtidigt rensa tankarna.
    Finns många sätt att träna på.
    Du kan också träna inför tävlingar mm för att det är ditt fritidsintresse.

  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Komplex!) skrev 2024-03-09 12:03:44 följande:

    Hur många trådar ska startas i detta ämne?
    Du verkar väldigt utseende fixerad och verkar besatt över vad andra har för åsikter om utseenden, du verkar ha ett sjukligt beteende när det gäller kroppar och utseenden. Du är fast i det och man kan utläsa hur stort komplex du har över ditt utseende.

    Jag förstår att det är jobbigt, jag har själv haft stora komplex men det blir bara värre när du ältar detta om utseende, kroppar och träning, du blir ännu mer fast i utseendehetsen du känner.

    De flesta tränar för att må bättre och att det är bra för kroppen och men träning är även bra för att må mentalt bättre. Att röra på sig när man mår dåligt är jättebra.
    Sen att kroppen blir snyggare är plus men det viktigaste är ju för att man mår bra.

    Sen kan träning innebära olika saker, du kan ha kul samtidigt och vara med i ett lag som fotboll, handboll, tennis, eller träna med en kompis, gå på dans och kul
    eller träna ensam och springa en löprunda och samtidigt rensa tankarna.
    Finns många sätt att träna på.
    Du kan också träna inför tävlingar mm för att det är ditt fritidsintresse.


    Ja, jag är utseendefixerad och självmedveten, har stora krav på mig själv, är osäker, jämför mig med andra osv. Men jag har sett andra också har stora krav på ens utseende.
    Därför så trivs jag inte på gymmet eller på stranden. Vissa säger att folk inte glor eller bryr sig, men jag vet att folk gör det. Det finns de som inte bryr sig vad andra tycker. Det är ju jättebra om man är så. Jag är inte det.
    Ja, det är ett stort plus att man känner sig snyggare och gillar det man ser i spegeln. Jag skulle påstå att det är en av de största drivkrafterna för många som tränar. Jag har sett det både i vardagen och när jag var på gym. Andra upplever det inte så, och det är ju positivt i så fall.

    Jag är som sagt utseendefixerad, men jag tänker åtminstone på andras känslor och slänger inte ur mig kommentarer om andras utseende. Kommenterar deras kroppar t ex.
  • Anonym (kk)

    Finns inget bra svarsalternativ, jag bryr mig mer om mitt eget utseende än en tilltänkt partner. Just nu är jag väldigt vältränad, springer 5 dagar av 7 i alla fall, men jag är intresserad av en man som nästan aldrig tränar och har lite mage. Han är inte klassiskt snygg, men har en stark personlighet.

  • Anonym (Love it)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:13:22 följande:
    Ja, jag är utseendefixerad och självmedveten, har stora krav på mig själv, är osäker, jämför mig med andra osv. Men jag har sett andra också har stora krav på ens utseende.
    Därför så trivs jag inte på gymmet eller på stranden. Vissa säger att folk inte glor eller bryr sig, men jag vet att folk gör det. Det finns de som inte bryr sig vad andra tycker. Det är ju jättebra om man är så. Jag är inte det.
    Ja, det är ett stort plus att man känner sig snyggare och gillar det man ser i spegeln. Jag skulle påstå att det är en av de största drivkrafterna för många som tränar. Jag har sett det både i vardagen och när jag var på gym. Andra upplever det inte så, och det är ju positivt i så fall.

    Jag är som sagt utseendefixerad, men jag tänker åtminstone på andras känslor och slänger inte ur mig kommentarer om andras utseende. Kommenterar deras kroppar t ex.
    Är lite överviktig men går på gym tre gånger i veckan. Var orolig innan, men gymmet är min favoritplats nu. Folk peppar varandra eller fokuserar på sitt eget.

    Jag tränar för både hälsa och utseende.
  • Anonym (Man)

    Ja det är främst för utseendet jag tränar. Har fått mycket snyggare kropp senaste åren, inte för att det spelat så stor roll. Väcker ändå inte intresse hos kvinnor. Svårt när man är ointressant som person.

  • Anonym (Wa)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:13:22 följande:
    Ja, jag är utseendefixerad och självmedveten, har stora krav på mig själv, är osäker, jämför mig med andra osv. Men jag har sett andra också har stora krav på ens utseende.
    Därför så trivs jag inte på gymmet eller på stranden. Vissa säger att folk inte glor eller bryr sig, men jag vet att folk gör det. Det finns de som inte bryr sig vad andra tycker. Det är ju jättebra om man är så. Jag är inte det.
    Ja, det är ett stort plus att man känner sig snyggare och gillar det man ser i spegeln. Jag skulle påstå att det är en av de största drivkrafterna för många som tränar. Jag har sett det både i vardagen och när jag var på gym. Andra upplever det inte så, och det är ju positivt i så fall.

    Jag är som sagt utseendefixerad, men jag tänker åtminstone på andras känslor och slänger inte ur mig kommentarer om andras utseende. Kommenterar deras kroppar t ex.
    Ingen annan slänger ur sig kommentarer om andras kroppar heller?..
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (kk) skrev 2024-03-09 12:17:28 följande:

    Finns inget bra svarsalternativ, jag bryr mig mer om mitt eget utseende än en tilltänkt partner. Just nu är jag väldigt vältränad, springer 5 dagar av 7 i alla fall, men jag är intresserad av en man som nästan aldrig tränar och har lite mage. Han är inte klassiskt snygg, men har en stark personlighet.


    Kvinnor som har sagt att utseendet inte är det viktigaste och som träffade män som inte var speciellt tränade, anmärkte på min kropp, klankade ner på den.
    De brukar säga att personligheten är viktigast, att man har roligt tillsammans. Det tror jag också. Därför så anmärker inte jag på kvinnors kroppar. 
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:13:22 följande:
    Ja, jag är utseendefixerad och självmedveten, har stora krav på mig själv, är osäker, jämför mig med andra osv. Men jag har sett andra också har stora krav på ens utseende.
    Därför så trivs jag inte på gymmet eller på stranden. Vissa säger att folk inte glor eller bryr sig, men jag vet att folk gör det. Det finns de som inte bryr sig vad andra tycker. Det är ju jättebra om man är så. Jag är inte det.
    Ja, det är ett stort plus att man känner sig snyggare och gillar det man ser i spegeln. Jag skulle påstå att det är en av de största drivkrafterna för många som tränar. Jag har sett det både i vardagen och när jag var på gym. Andra upplever det inte så, och det är ju positivt i så fall.

    Jag är som sagt utseendefixerad, men jag tänker åtminstone på andras känslor och slänger inte ur mig kommentarer om andras utseende. Kommenterar deras kroppar t ex.
    Fast varför måste du träna på gym och du inte gillar det?
    Många av mina vänner tränar hemma eller är ute och springer.
    Du kan gå på friskis och svettis på enklare pass eller för nybörjare där många
    kanske precis börjar om med träning för att dom har lagt på sig lite extra kilon.
    Det finns många olika sätt att träna, börja med att gå på snabba promenader, finns grupper där man just är ute och går tillsammans i snabbt tempo.
    Häng inte upp dig på just gym, hitta något som passar dig.
    Jag hade sagt gå och simma men förstår att du inte vill visa dig i badbyxor men
    folk i alla åldrar och kroppar simmar.

    Men strunta i gym och hitta något annat sätt som passar dig. Många har komplex för sitt utseende, det är vanligt.

    Förstår inte vad du menar med att folk kommenterar andras kroppar, har aldrig hört någon på simhallen eller under friskis och svettispass eller andra träningar att folk kommenterar andras utseende och kroppar negativt till folk dom inte känner.
    Du är inte speciell som inte säger något till andra om deras utseende, normala personer håller inte på så, knappast att okända personer kommer fram till dig och kommenterar din kropp hur som helst. 
    Sen om personer du känner säger något om din kropp är ju beroende på hur dom säger det och vad dom säger. Men det är inte normalt att man kommenterar vänner eller släktingars kroppar, om dina vänner gör det är det inga bra vänner.
    Man gör inte så. Det är inte normalt! Då är dom också utseende fixerade och fulla med komplex.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Komplex!) skrev 2024-03-09 12:32:33 följande:
    Fast varför måste du träna på gym och du inte gillar det?
    Många av mina vänner tränar hemma eller är ute och springer.
    Du kan gå på friskis och svettis på enklare pass eller för nybörjare där många
    kanske precis börjar om med träning för att dom har lagt på sig lite extra kilon.
    Det finns många olika sätt att träna, börja med att gå på snabba promenader, finns grupper där man just är ute och går tillsammans i snabbt tempo.
    Häng inte upp dig på just gym, hitta något som passar dig.
    Jag hade sagt gå och simma men förstår att du inte vill visa dig i badbyxor men
    folk i alla åldrar och kroppar simmar.

    Men strunta i gym och hitta något annat sätt som passar dig. Många har komplex för sitt utseende, det är vanligt.

    Förstår inte vad du menar med att folk kommenterar andras kroppar, har aldrig hört någon på simhallen eller under friskis och svettispass eller andra träningar att folk kommenterar andras utseende och kroppar negativt till folk dom inte känner.
    Du är inte speciell som inte säger något till andra om deras utseende, normala personer håller inte på så, knappast att okända personer kommer fram till dig och kommenterar din kropp hur som helst. 
    Sen om personer du känner säger något om din kropp är ju beroende på hur dom säger det och vad dom säger. Men det är inte normalt att man kommenterar vänner eller släktingars kroppar, om dina vänner gör det är det inga bra vänner.
    Man gör inte så. Det är inte normalt! Då är dom också utseende fixerade och fulla med komplex.
    Jag tränar inte på gym, jag tränar hemma. Jag har tränat på gym.

    Ja, släktingarna som klankade ner på mig har komplex över sina egna kroppar. Man tycker att såna människor borde ha förståelse och inte anmärka på andra.
    Sen så var det tjejer som jag började lära känna, som också sa saker. Saker som jag aldrig skulle säga till tjejer. Jag har inte det behovet.
Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?