• Anonym (Jag)

    Börjar tro att han fiskar

    Min pojkvän har det väldigt dåligt ställt ekonomiskt. Ett tag tyckte jag om att få skämma bort honom... han fick presenter, jag bjöd ofta på mat etc. Han bjöd också ibland, men det var tydligt att det kändes för honom även om han försökte att inte låtsas om det.
    På sistone har jag börjat känna det som att han fiskar... tex kan han beklaga sig över hur hungrig han är, men att det inte finns något hemma (bor avigt till och har ingen bil, så beroende av busstiderna). Några gånger har jag beställt tex pizza och för varje gång "protesterade" han mindre.

    Senaste dagarna har han sagt liknande, men nu hur gärna hans son vill beställa mat "men att han inte har råd". Det är något i sättet han säger det som får mig att känna som att han fiskar efter att jag ska erbjuda mig att betala. Jag spelade dum och bytte ämne... Sonen fick sin hämtmat ändå...

    Hur hanterar man det här bäst? Det är en sak att jag gillar att ge presenter, men nu när det känns som han utnyttjar det... det är bara irriterande...

  • Svar på tråden Börjar tro att han fiskar
  • Tecum

    Fortsätt att spela dum och sätt gränser, helt klart försöker han utnyttja dig ekonomiskt.

  • Hjelm

    Man hanterar det bäst genom att göra slut med en sån parasit. Vad ska du med honom till?

  • Anonym (Jag)
    Hjelm skrev 2024-03-10 19:46:45 följande:

    Man hanterar det bäst genom att göra slut med en sån parasit. Vad ska du med honom till?


    För att han har andra sidor än den också.
  • Anonym (13)
    Hjelm skrev 2024-03-10 19:46:45 följande:

    Man hanterar det bäst genom att göra slut med en sån parasit. Vad ska du med honom till?


    Typiskt FL-svar.

    TS, hur gamla är ni och hur länge har det varit såhär?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (13) skrev 2024-03-10 20:41:00 följande:
    Typiskt FL-svar.

    TS, hur gamla är ni och hur länge har det varit såhär?
    Gamla nog att ha vuxna barn. Det är de senaste veckorna jag börjat känna att han fiskar. Om han gjorde det tidigare så märkte jag det inte isf.
  • Anonym (F)

    Blir nog lätt såhär när den ena tjänar mkt mer än den andra. Och att du erbjudit dig tidigare. Han har blivit bekväm med att fråga. 

  • Mrs Moneybags
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-10 21:38:07 följande:
    Gamla nog att ha vuxna barn. Det är de senaste veckorna jag börjat känna att han fiskar. Om han gjorde det tidigare så märkte jag det inte isf.
    Om hans son dessutom är vuxen får väl sonen köpa egen hämtmat?

    Jag skulle göra som du - fortsätta spela dum och byta ämne.

    Du har ingen skyldighet att dela ekonomi med någon som inte ens är din sambo. 
  • Anonym (Jag)
    Mrs Moneybags skrev 2024-03-10 21:57:43 följande:
    Om hans son dessutom är vuxen får väl sonen köpa egen hämtmat?

    Jag skulle göra som du - fortsätta spela dum och byta ämne.

    Du har ingen skyldighet att dela ekonomi med någon som inte ens är din sambo. 
    Han går på gymnasiet och ska väl rent krasst inte behöva stå för middag själv, men ja, det gör det inte till mitt ansvar.

    Han nämnde igår att sonen vill ha det på hans födelsedag också, men att han "egentligen inte har råd". Han ber aldrig om det rakt ut, men jag känner att han vill att jag ska erbjuda mig...
  • Goneril

    Just i detta forum finns dussintals med trådar där kärlekskrank kvinnor blir utnyttjade ekonomiskt av parasiter. Nu har TS tack och lov inte flyttat ihop med den här snubben och så länge kan hon agera med lätthet. Det är adjö som gäller! Annars får hon även ansvar för den stackars sonen. Jo, minsann, det har den här killen räknat ut, här finns en godtrogen kvinna! 

  • Goneril

    Just i detta forum finns dussintals med trådar där kärlekskrank kvinnor blir utnyttjade ekonomiskt av parasiter. Nu har TS tack och lov inte flyttat ihop med den här snubben och så länge kan hon agera med lätthet. Det är adjö som gäller! Annars får hon även ansvar för den stackars sonen. Jo, minsann, det har den här killen räknat ut, här finns en godtrogen kvinna! 

Svar på tråden Börjar tro att han fiskar