• Anonym (Maja)

    Är min man otrogen?

    Ursäkta min okunnighet men det är så att jag tjuv kollade i min mans telefon här om dagen och han hade ett konstigt "meddelande " på sin rcs lista.

    Han använder Google messenger och i lördags hade han en logg i sin rcs lista,  där stod hans ex namn kl 00:12 på en lördag då hade jag lagt mig.

    Hur som helst när jag tryckte in på konversationen var det inget där , det stod bara RCS chatt med Malin, raden under började med ett lås märke och följande text efteråt,  den här chatten är nu end to end krypterad.

    Jag konfronterade honom lite på skoj först varför hennes namn bara dyker upp så I hans sms/rcs logga med tid osv fast det inte fanns något i meddelandet  ,då blev han skit sur för jag var på honom om just denna tjej några månader sedan. 
    Så min fråga är hur kan det stå så? Är det någon av dom som startat en konversation som sedan raderats eller vad betyder allt detta.

  • Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Anonym (Mannen)

    Att chatten är end-to-end-krypterad är bara något för att visa att chatten inte går att avlyssna. Det gick tidigare då allt skickades i okrypterat. Men nu går det inte längre och Google vill vara tydliga med det.


    Att chatten finns där kan beror på att han klickat på att starta chatt med henne. Sen behöver han inte ha skrivit något. Har råkat göra så en gång själv och funderade varför jag hade en chatt med en säljare på en bilfirma som var helt tom.


    Alternativt att de har skickat något som han sedan raderat.


    Att han blir skitsur är lite av en varningsflagg skulle jag säga. Hade det inte varit något skulle han ha varit lugnare.

  • Anonym (E)

    Att han blev skitsur skulle jag däremot inte fästa mig vid, antagligen är han bara trött på din svartsjuka och osäkerhet.

  • sextontassar

    Kära TS,

    risken är överhängande att du sågar av grenen du sitter på.

    Din misstänksamhet avslöjar att du inte litar på din karl. Din fråga visar att det enda svar som du verkligen vill ha är att han ligger med någon annan.

    Du har redan lämnat din man, oavsett om han har lämnat dig eller inte.

    Du har redan visat honom att du inte litar på honom, eller tror på det som han säger. Du snokar i det som är hans del av ert liv.

    Frågan du kan ställa dig själv är vad du har att vinna på att förbereda dig på ett svek. Genom att du gör så, stoppar du möjligheten till att bygga en grund som ert förhållande kan stå på. Ni ser ju båda att du inte tror på detta.

    Packa och lämna. Lev utan partner ett tag, tills du känner att du kan lita på någon, bara för att du kan välja att göra det. Väl in i nästa förhållande bör du berätta att du har nära till misstänksamhet och att du inte egentligen litar på att en karl håller sig till dig. Och gärna också varför just detta är så viktigt för dig. :)

    Trist att du har hamnat i detta, men du kan fixa det - genom att vara helt öppen om ditt problem med nästa man, som du inte ännu har känt misstro mot.

    Lycka till!

  • Anonym (Maja)

    Tack för svar! Dock tror jag att om han hade skickat något och sen raderat det borde chatt loggan försvinna helt ,  nu var det liksom en chatt logga fast inget i den.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (E) skrev 2024-03-14 22:21:47 följande:

    Att han blev skitsur skulle jag däremot inte fästa mig vid, antagligen är han bara trött på din svartsjuka och osäkerhet.


    I en relation så är det meningen att man ska ge sin partner trygghet när den misstänker något. Inte bli arg. Du har en osund syn på relationer. 
  • Anonym (Mannen)

    Vad var det som hände för några månader sedan med denna tjej?

  • Anonym (Mannen)
    sextontassar skrev 2024-03-14 22:23:37 följande:

    Kära TS,

    risken är överhängande att du sågar av grenen du sitter på.

    Din misstänksamhet avslöjar att du inte litar på din karl. Din fråga visar att det enda svar som du verkligen vill ha är att han ligger med någon annan.

    Du har redan lämnat din man, oavsett om han har lämnat dig eller inte.

    Du har redan visat honom att du inte litar på honom, eller tror på det som han säger. Du snokar i det som är hans del av ert liv.

    Frågan du kan ställa dig själv är vad du har att vinna på att förbereda dig på ett svek. Genom att du gör så, stoppar du möjligheten till att bygga en grund som ert förhållande kan stå på. Ni ser ju båda att du inte tror på detta.

    Packa och lämna. Lev utan partner ett tag, tills du känner att du kan lita på någon, bara för att du kan välja att göra det. Väl in i nästa förhållande bör du berätta att du har nära till misstänksamhet och att du inte egentligen litar på att en karl håller sig till dig. Och gärna också varför just detta är så viktigt för dig. :)

    Trist att du har hamnat i detta, men du kan fixa det - genom att vara helt öppen om ditt problem med nästa man, som du inte ännu har känt misstro mot.

    Lycka till!


    Det beror ju på vad som hänt förut. Om han betett sig illa tidigare genom att dölja eller ljuga så ligger ju egentligen ansvaret på honom att visa att hon kan lita på honom igen. Då kan man återskapa tilliten tillsammans och behöver inte lämna varandra.


    Det är normalt att efter ett svek inte lita på sin partner.


    Men har det inte hänt något så ligger ansvaret på henne.

  • OlleSQ

    Har kontakt med flera av mina ex och det är absolut inget konstigt eller att vi vill ha varandra igen. Men vi känner varandra väl och har de frågor så vet de att de alltid får ett ärligt svar. Samtidigt är det inget jag tar upp med min fru, det är saker som de kan vara förtroliga med mig om och då skall det inte vidare till tredje part så att säga. Samtidigt har jag och min fru en bra kontakt och kan prata om våra problem och precis som med exen är det inget jag sprider vidare. Det är inte konstigare än så. Jag kan lyssna och ge mitt perspektiv. Samtidigt har jag sällan lämnat ett ex där vi varit ovänner utan vi har bara konstaterat att vi är på olika plats i livet och med olika mål och det har gjort att vi kunnat avsluta utan att bli ovänner.


     


     

  • Tukt

    Att bli "skitsur" för att någon rotar i ens telefon och anklagaren för att vara, mer eller mindre, otrogen är nog ingen jättekonstig reaktion. 

Svar på tråden Är min man otrogen?