-
-
Svar på tråden Pinsamt
-
Vad äter du en normal dag?
Är du ex laktosintolerant eller diabetiker eller har någon annan kostrelaterad sjukdom?
-
Nej ingenting vad jag vet :/ laktos vet jag inte heller kanske skulle testa att utesluta de :oMandel skrev 2024-03-15 08:15:31 följande:
Vad äter du en normal dag?
Är du ex laktosintolerant eller diabetiker eller har någon annan kostrelaterad sjukdom?
-
Vad äter du?Anonym (Tjej91) skrev 2024-03-15 09:23:59 följande:Nej ingenting vad jag vet :/ laktos vet jag inte heller kanske skulle testa att utesluta de :o
Lever du på rå vitkål är det inte ett dugg konstigt att det luktar illa. -
Jag äter en normal kost kanske mkt pasta å så pga småbarn. Men annars inget speciellt jag äter mer av eller så.Mandel skrev 2024-03-15 10:03:13 följande:Vad äter du?
Lever du på rå vitkål är det inte ett dugg konstigt att det luktar illa. -
Torka inte bara och spola inte bara!
Ta toalettpapper och fukta med några droppar vatten, ta tvål från handfatet på pappret. Tvätta dig ren efter att du har torkat dig, och sedan torka dig torr efter att du har tvättat dig. Tvätta händerna noggrannt!
Samma sak med toaletten. Ha i tvål i toan efter att du har spolat bort allt. Rör runt med toaborste om det finns, spola igen. Ha i mer tvål i toaletten efter det och låt det ligga kvar (det syns inte men luktar gott).
Så gör jag om jag är dålig i magen, (eller någon annan har varit därinne före mig och det luktar när jag kommer in på toaletten) för jag hatar äcklig lukt! -
Jo ja har testat detta men alltså de luktar typ så snabbt så de hinner sprida sig på hela toaletten ändå xD ja spolar ändå typ så fort bajsat kommer ner i toan xD låter så fult men detta är så jobbigtAnonym (Hygien) skrev 2024-03-15 10:49:58 följande:
Torka inte bara och spola inte bara!
Ta toalettpapper och fukta med några droppar vatten, ta tvål från handfatet på pappret. Tvätta dig ren efter att du har torkat dig, och sedan torka dig torr efter att du har tvättat dig. Tvätta händerna noggrannt!
Samma sak med toaletten. Ha i tvål i toan efter att du har spolat bort allt. Rör runt med toaborste om det finns, spola igen. Ha i mer tvål i toaletten efter det och låt det ligga kvar (det syns inte men luktar gott).
Så gör jag om jag är dålig i magen, (eller någon annan har varit därinne före mig och det luktar när jag kommer in på toaletten) för jag hatar äcklig lukt!
-
Kan bara tala av egen erfarenhet och det är skillnad på vad man stoppar i sig. Pasta och bröd är ingen positiv upplevelse för min mage.
Mår bättre av knäckebröd i så fall än vanligt jäst bröd.
Bäst funkar systemet på grönsaker och kött. Mindre lukt, mindre kladd.
-
Dålig kosthållning med mycket halvfabrikat kan ge illa luktande avföring.
Samma om det du äter inte har smält ordentligt i magen ( du tuggar inte maten ordentligt) eller om du äter för lite fibrer och frukt.
Jag har ett bra tips från min mormor hur man får bort illaluktande odör i badrummet ( även andra utrymmen) och det är att tända ett par tändstickor och låta dem brinna ner och sedan slänga i toan.
Svavlet tar bort lukten mycket effektivt!
-
Dålig kosthållning? Allrså typ ?skräpmat? är inget jag äter jätte mycket ändå. ja ok bra tips xD kanske ja skulle testa då ;pblomman 2 skrev 2024-03-15 17:49:19 följande:
Dålig kosthållning med mycket halvfabrikat kan ge illa luktande avföring.
Samma om det du äter inte har smält ordentligt i magen ( du tuggar inte maten ordentligt) eller om du äter för lite fibrer och frukt.
Jag har ett bra tips från min mormor hur man får bort illaluktande odör i badrummet ( även andra utrymmen) och det är att tända ett par tändstickor och låta dem brinna ner och sedan slänga i toan.
Svavlet tar bort lukten mycket effektivt!
-
Anonym (Tjej91) skrev 2024-03-16 08:44:13 följande:Dålig kosthållning? Allrså typ ?skräpmat? är inget jag äter jätte mycket ändå. ja ok bra tips xD kanske ja skulle testa då ;p
Med dålig kosthållning menar jag mer färdiga köttbullar, fiskpinnar, färdiga kompletta Findus rätter ,nudlar med färdiga smaksättning, ja du fattar.
Bättre att äta mat lagad från grunden utan onödiga tillsatser.