• nemogirl

NÅN SOM har tips på nåt bra småätande??

Jag måste äta väldigt regelbundet nu för att inte må svin illa..
    Och på jobbet kan jag inte sitta å käka en banan helt upp och ner.. Skulle vara bra med något litet, diskret som INTE är onyttigt eller dåligt för tänderna.. Finns nåt sånt?

Nu sitter jag och äter läkerol orginal, kan det vara "farligt" vet inte om det är lakrits i? Om jag äter en sån ask om dagen?
    MEN alltså, det hjälper inte mot illamåendet så bra, behöver nåt mer mättande..

• Svar på tråden NÅN SOM har tips på nåt bra småätande??
  • Nyfiken gul

vet inte hur du jobbar...

men kanske en påse med klyftor av äpplen, päron och bitar av gurka och morötter???
    det kan du ju ta en bit då o då av och ser ut som du äter godis då ju...

• emmsan123

Läkerol kan ju vara laxerande, och innehåller sötningsmedel. Men jag vet inte om det är egentligen skadligt.

Nåt som du kan testa är rischips! De är nästan kalorifria och lättsaltade. Finns vid naturgodiset oftast. Jag tycker de är jättegoda! De funkade bra för mig när jag mådde illa.

BF 23 mars, väntar...
  • Nyfiken gul

en påse torkad frukt kan ju också funka...

• nitedrive

Beror på vad du gillar,men frukt och grönt i bitar är ju aldrig fel.Läkerol är okej,om sötningsmedel eventuellt ska ha någon inverkan annat än laxering får man äta enorma mängder som är orealistiska.
    Kolla på www.slv.se för info om sötningsmedel.
    Små osötade kex i munsbitar och liknande finns ju,miniriskakor kanske?Det har jag ätit mycket av.Körsbärstomater och physalis är gott och smått,att ha i en påse.

• nemogirl

tack så mycket för alla tips!! Men mina arbetskompisar LÄÄR ju undra när jag plötsligt har med saker att äta, så skulle vara bra om man kunde ha det i fickan ..hmm.. (jag sitter i kassan)

• nitedrive

Rostade solroskärnor/sojabönor är också nyttigt,innehåller mycket nyttiga fettsyror.Gott dessutom

• Sweedie

Liten påse med nötter och russin. Funkade för mig. Kanske lite mkt kalorier. Men ganska nyttigt.

Svar på tråden NÅN SOM har tips på nåt bra småätande??