• Anonym (Galadriel)

Haldol vs Abilify

Hej!
    Jag har bipolär sjukdom, har ätit Abilify i ca sex år, men har gått upp 30 kg och mår ganska dåligt på Abilify. Jag är trött, orkeslös, kommer inte igång med saker och känner absolut INGENTING vid sex. Någon skulle kunna stoppa in en kniv i mitt underliv och jag skulle inte märka någonting. 

Jag funderar, trots risken för tardiv dyskinesi, att byta till Haldol. Det jag hoppas på mest med Haldol är att gå ner alla mina medicinkilon och att få känna något igen när jag har sex.

Hoppas någon har erfarenhet av någon eller båda medicinerna och vill dela med sig.

• Svar på tråden Haldol vs Abilify
  • Anonym (1)

Jag äter abilify, jag har ingen psykiatrisk diagnos. Det som gjorde att jag fick medicinen, är att jag gjorde ett självmordsförsök, och hamnade på psyket. Psyket skrev ut abilify till mig. 

Enligt en läkare äter jag medicinen för mitt humör. Men för mig gör det ingen skillnad. Jag vill fortfarande begå självmord, då jag har misslyckats med allt i livet, arbetslös, inga vänner, oskuld osv. 

• Anonym (J)
    Anonym (1) skrev 2024-03-17 15:43:18 följande:

Jag äter abilify, jag har ingen psykiatrisk diagnos. Det som gjorde att jag fick medicinen, är att jag gjorde ett självmordsförsök, och hamnade på psyket. Psyket skrev ut abilify till mig. 

Enligt en läkare äter jag medicinen för mitt humör. Men för mig gör det ingen skillnad. Jag vill fortfarande begå självmord, då jag har misslyckats med allt i livet, arbetslös, inga vänner, oskuld osv. 

Jobb och vänner kan man skaffa sig. Aldrig försent. 
Svar på tråden Haldol vs Abilify