• Anonym (gillar inte gult)

Silver-shampoo

Sliter silver-shampoo på håret? Är det liksom blekande? Finns det några risker?

• Svar på tråden Silver-shampoo
  • Anonym (XX&)

Det är inte blekande, utan lägger till blå/lila ton i ditt hår som neutraliserar gula toner oavsett om det är grått hår eller blont hår. 

Risken är väl om du har väldigt blekt hår eller grått hår, att det blir synliga blå toner. Men det sker efter upprepad behandling så testa!

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (XX&) skrev 2024-03-18 12:36:02 följande:

Det är inte blekande, utan lägger till blå/lila ton i ditt hår som neutraliserar gula toner oavsett om det är grått hår eller blont hår. 

Risken är väl om du har väldigt blekt hår eller grått hår, att det blir synliga blå toner. Men det sker efter upprepad behandling så testa!

Funkar det på brunt/mörkbrunt hår? Har inget annat schampo men inte vågat testa det.
  • Anonym (XX&)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 12:37:54 följande:
    Funkar det på brunt/mörkbrunt hår? Har inget annat schampo men inte vågat testa det.
    Jag tror inte det syns så mycket på mörkt hår tyvärr! 
    Anonym (XX&) skrev 2024-03-18 12:36:02 följande:

Som en färgning då? Men är det bra för håret? Tycker mig ha läst någonstans om "för mycket silver-shampoo" - i negativ bemärkelse... 

Jag har slitet blont hår och försöker dra ner på färgning eftersom jag nu tappar extremt mkt hår... Men jag verkligen avskyr den gulaktiga tonen håret har tagit. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (XX&) skrev 2024-03-18 12:41:21 följande:
    Jag tror inte det syns så mycket på mörkt hår tyvärr! 
    Vad bra. Jag vill inte att det ska synas. Har ju mörkt hår som sagt. Har inget annat schampo men vill gärna kunna tvätta håret. Var längesen nu.
    Anonym (gillar inte gult) skrev 2024-03-18 13:27:06 följande:
    Som en färgning då? Men är det bra för håret? Tycker mig ha läst någonstans om "för mycket silver-shampoo" - i negativ bemärkelse... 

Jag har slitet blont hår och försöker dra ner på färgning eftersom jag nu tappar extremt mkt hår... Men jag verkligen avskyr den gulaktiga tonen håret har tagit. 
    Fortsätter på min egen fråga - är det någon som känner till någon bra hårtoning, som man kan använda som mörkar håret en aning, men som kanske tvättas ut efter ett tag?

Förr i tiden var det skillnad mellan blekning, färgning och "toning", men nu tycker jag att det är svårt att veta i affären!
Svar på tråden Silver-shampoo