• Preet90

    Rosenrot frågor

    Hej,
    Jag har frågor om Rosenrot, vart köper man det?
    När i cykeln ska man börja äta det?
    Jag känner av min ägglossning, kan jag ändå äta det för att öka mina chanser att bli gravid?

  • Svar på tråden Rosenrot frågor
  • Anonym (Bella)

    Hej!

    Jag testade rosenrot och det rubbade min cykel totalt, säger inte att det kommer göra det för dig men så att du är medveten om att det kan hända.

    Hade skapligt regelbunden cykel tidigare på 29 dagar, nu ligger den på 40-42 istället. Även 4 månader senare. Började blöda mer av rosenrot och fick riktigt ont. Blödningen och smärtan försvann dagen efter jag slutade, åt endast 8 dagar.

    Vissa verkar det funka för och andra inte. Ville bara förvarna dig, hade gärna vetat om denna risk innan jag själv provade trots att jag sökt o försökt läsa på. 😊❤️

  • Preet90
    Anonym (Bella) skrev 2024-03-18 12:19:01 följande:

    Hej!

    Jag testade rosenrot och det rubbade min cykel totalt, säger inte att det kommer göra det för dig men så att du är medveten om att det kan hända.

    Hade skapligt regelbunden cykel tidigare på 29 dagar, nu ligger den på 40-42 istället. Även 4 månader senare. Började blöda mer av rosenrot och fick riktigt ont. Blödningen och smärtan försvann dagen efter jag slutade, åt endast 8 dagar.

    Vissa verkar det funka för och andra inte. Ville bara förvarna dig, hade gärna vetat om denna risk innan jag själv provade trots att jag sökt o försökt läsa på. 😊❤️


    Tack för ditt svar!
    Vad tråkigt att det blev så för dig. :(
    Jag har också en regelbunden cykel på 28-30 dagar och känner av Ägglossningen tydligt. Man läser om hur folk plussar samma månad dem börjar med Rosenrot så bra att höra att den även kan rubba cyklen.
Svar på tråden Rosenrot frågor