• Anonym (JoannaT)

Symfysit och sex...någon som vet mer?

Jag dejtar sedan ett halvår en man på 45 år. Vi bor på olika orter i landet och träffas ungefär varannan helg. I början hade vi massor av härligt sex så klart men sedan en månad tillbaka så vill han inte längre ha sex med mig på samma sätt eller han säger att han vill, men han får ont i sina ljumskar.
    Vi hånglar mest och så smeker han mig men han vill inte (ursäkta språket) knulla mig på riktigt. 
    Han har något som heter Symfysit och det har han haft i ett par år från och till. Han säger att det är värst och oftast dyker upp under den kalla tiden på året. Han säger att det gör ont när vi har sex och det gör ont när han kommer. 
    Någon som har erfarenhet av detta? Talar han sanning eller börjar han redan tröttna på att ha sex med mig? Har googlat men hittar inget om att sexlivet skulle påverkas av denna sjukdom. 

• Svar på tråden Symfysit och sex...någon som vet mer?
  • FtS70

Har han symfysit som kommer i skov vill han sannolikt inte ha penetrerande sex under den perioden. Det låter helt rimligt. Får han behandling och är den i så fall bara symtomatisk?

• MariaGB75

Han får en låg dos med antibiotika som skall tas under en längre tid. Om han har några övningar eller liknande, det har han inte pratat om. Allt känns på något sätt som om han tycker det är jobbigt och pinsamt.

Vad är din erfarenhet FtS70? Har du haft samma problem? hur lång tid tog det för dig att bli frisk isf? 

Han nämnde för mig att sist tog det ca 2 månader men att nu sa läkaren att det kunde ta ännu längre tid. 

Svar på tråden Symfysit och sex...någon som vet mer?