Strunta i att flytta ihop pga barn?
Varit tillsammans drygt 1,5 år och barnen vill inte att vi flyttar ihop. Hur gör man? Hur mycket ska barn få bestämma? De är 9, 13 och 15, så inte småbarn.
Varit tillsammans drygt 1,5 år och barnen vill inte att vi flyttar ihop. Hur gör man? Hur mycket ska barn få bestämma? De är 9, 13 och 15, så inte småbarn.
Barn bestämmer inte ett skit. Vill ni bo ihop så gör det.
Beror på varför de inte vill. Men ja, jag tycker att man ska respektera barnens åsikter rent generellt.
Har han också barn?
Varför så bråttom?
Beror på varför de inte vill. Men ja, jag tycker att man ska respektera barnens åsikter rent generellt.
Har han också barn?
Varför så bråttom?
Svårt att få till ett mysigt familjeliv om inte barnen är med på tåget. Risken är stor att det ändå inte blir som ni vill om ni struntar i barnen. Det är smartare att vänta
Helt rimliga skäl. Respektera dina barn. Det kanske inte håller med din nya men barnen ska du förhoppningsvis ha en bra relation med resten av ditt liv.
Jag skulle inte flytta ihop även om barnen inte hade nåt emot det. Det är inte lätt detta med styvfamiljer och inte blir det enklare om barnen inte är med på tåget.
Med erfarenhet av livet i styvfamilj (nej, det är ingen bonus) så är mitt råd att ni fortsätter att vara särbos.
Om ni flyttar ihop kommer det bara bli sämre för alla inblandade. Detta hade gällt även om alla var med på att slå ihop familjerna. Är dessutom en del emot idén från början är det bäddat för total katastrof.
Har en 16 åring och om jag någonsin kommer flytta ihop med min partner som jag vart ihop med i endast 1 år så kommer det bli när hon flyttat hemifrån. Tycker att om man har tonåringar så ska man ta hänsyn till vad de tycker med.
Inget fel att vara särbo i några år innan man ev flyttar ihop. Varför ha så bråttom ?
Du får helt enkelt ställa frågan vad som är viktigast; att bo ihop med din partner eller respektera dina barns känslor och vilja.
Jag anser att barn alltid ska hamna i första rum i denna fråga. Det är inte bara DITT hem utan även dina barns och de ska må och trivas i sitt hem.
Så ja, jag anser att man ska foga sig efter sina barns vilja när det gäller detta. De ska också kunna styra vilka de ska behöva bo med eller inte bo med. Alltför många barn blir tvingade in i relationer som de aldrig bett om.