• Pandy

Priser på ivf i sthlm?

Vad är priset för ivf privat i sthlm? vilket ställe är billigast? och kan man få paketpris?

• Svar på tråden Priser på ivf i sthlm?
  • Angla

i Stockholm är nog St Göran billigast och de har paketpris

• Ace

På Sophiahemmet kostar det typ 29.000 per försök, el om det är 23??? Inget paketpris. På St Göran (som vi valt) är det däremot paketpris. Får 3 försök för 46.000. Lyckas man på första försöket kostar det ändå 46.000. Här kan du läsa deras prislista:
    www.stgoran.se/
    klicka dig vidare till allt om kliniker / övriga verksamheter / ivf-kliniken

• Pandy

varför är st.göran billigare då? är de sämre eller?

• Ace

Nä, dom är inte sämre. Man tycker väl inte att Konsum är sämre än Ica om Konsum erbjuder ta 3 betala för 2? Jag vet, jämförelsen haltar lite, men du fattar nog vad jag menar...
    Min gynekolog sa att Sophia, St Göran o Carl von Linné-kliniken i Uppsala är helt likvärdiga. Man kan ju vända på det och se det som att Sophiahemmet är giriga och bara vill tjäna stålar... Eftersom chansen att man ska lyckas på första ivf-försöket är väldigt liten så bedömde vi det som att det är mer ekonomiskt att ta paketpriset.

• vadskajaghetadå

nä vad dyrt!!!!!!!!

• vadskajaghetadå

men man får 3 försök gratis först va?

• Caar

idag får man 2 försök gratis men kön är ca ett och ett halvt år i stockholm.

• Pandy

om man gör typ 7 ivf försök borde det väl lyckas? alltså om man orkar det...

• Angla

Man har aldrig några garantier! Enligt statestiken så borde man det MEN det säger en ju ingenting om vad som kommer att hända en själv. Det beror helt på ert problem, din ålder och ert gemensamma liv i övrigt.

Vi har bestämt oss för att göra 6st inte för att vi tror att vi sen bör ha lyckats utan för att vi känner att då kan vi lägga ner den biten utana tt sen ångra oss.

• Ace

Bara för att förtydliga: 2 försök "gratis" är alltså om man gör ivf via landstinget, prisexemplen ovan är från privata kliniker. Man kan ju om man vill vänta och göra landstingsförsöken först, sen privat, men vanligast är väl att man (som vi) inte vill vänta så länge, utan försöker privat först.

Svar på tråden Priser på ivf i sthlm?