• Celindan

Vilken vecka fick du missfall i?

"Före utgången av vecka 12 ska man inte berätta att man är gravid"
    Så lyder väl den oskrivna regeln. Detta har jag ignorerat o babblat på, sprudlande glad, om min nyupptäckta graviditet redan i vecka 5...Både förra gången och nu.
    Jag är i vecka 12 nu. Har drömt om att jag ska få missfall flera gånger...men det har aldrig komit nåt blod. Vet inte om jag är nervös för att jag egentligen inte har några graviditetssymptom alls...inga ömma bröst, inga "hugg" i magen som jag hade när jag väntade min dotter...
    Babbel babbel *sorry*
    Min undring är, ni som drabbats av denna tragedi o påfrestning ett missfall innebär, i vilken vecka skedde det? Om ni drabbats runt vecka 10-12, "hur" gick det till? Fick du "föda"?? Jag menar, fostret är ju ändå runt en decimeter vid det laget...

Hoppas inte nån tar illa upp eller att det är påflugna frågor...skulle bara vilja kolla upp lite själv hur vanligt det är med missfall mellan typ vecka 10-12...de flesta som jag hört om har väl fått sitt mf innan vecka 10...o ändå säger de att den mest riskfyllda peroden inte är över förrän efter 12??

• Svar på tråden Vilken vecka fick du missfall i?
  • dagdrömmare

vanligast innan vecka 12 kring vecka tio tar moderkakan över och då kan de ske många fel som resulterar i MF eller MA senare
    Men det är OVANLIGT med missfall efter v.12

minste vår som i v.20 och fick föda honom då.

tar inte illa upp av frågan om du lovar att inte oroa dig för svaret

Klart din lilla mor bra!

• roha

Jag har fått 3 mf i veckorna 7,9,10.
    Det senaste i v 10 "kissade" jag ut...kände mig bajsnödig, men det var det alltså inte.

• lintiger

Jag fick missfall när jag va i v14, men då hade embryot slutat att utvecklas i v9. Det gjordes en skrapning dagen efter upptäckten och sedan blödde jag litegrann några dagar. Det hela gick väldigt smidigt rent fysiskt, men psykiskt mår man ju sämre.

Jag har hört att just v9 är den mest kritiska veckan, men jag vet inte riktigt.....
    Du ska se att din graviditet går bra, lycka til!

• wamma

fick utstötningen imånad 3 mån de dog i vekca 9...

• AnnaoLouise

Jag har haft 2 missfall ett i vecka 13 och ett i vecka 10. Båda startade med blödningar och kom sedan ut några dagar senare av sig själva.

• Anonym (lessen)

Jag fick missfall i måndags var då i vecka 8. Började med blödningar i helgen som bara forsatte och på kvällen fick jag ganska kraftiga sd sen kom den ut av sig själv.

• stina 76

jag fick MA i v 18 (sågs på UL) - fostret hade dött i v 13. Skrapades.

• Åsapåsa

MA v 17, barnet hade slutat växa i v 13. Upptäcktes på rutin UL. Födde fram det och skrapades sen.

• mamanorrland

utstötning i 4månaden, fostret dog kring 3månaden....

Svar på tråden Vilken vecka fick du missfall i?