• RahRah

    ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan

    Hej 
    vad tänker kring föräldrar som lämnar sina barn på förskolan på heltid när dem är influenser på sociala medier? 
    oftast jobbar dem jo inte på ?heltid? under tiden dem är hemma. 
    dem lägger ut videos på när dem gör annat under dagen som exempelvis tränar, lagar mat, är ute med sina vänner eller annat. 


    men det märkliga är att vi föräldrar som jobbar på en arbetsplats får inte ens köpa ett packet mjölk på vägen från jobbet?! 


    tycker inte ni att det är lite konstigt? 

  • Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan
  • Anonym (J)

    Det kan väl inte vara ett jättestort problem? Hur vet du vilka som har barnen på förskolan heltid jämfört med deltid? Hur vet du vad de influencers gör på dagarna? Arbetar dom som influencers där dom faktiskt drar in en lön så är det garanterat mycket arbete kring det hela som du inte ser. Det handlar ju inte bara om tiden de filmar något. 
    vilka influencers tänker du på?

  • Anonym (Titti)

    Ja, visst är det lite märkligt att det går att leva på att visa upp sina vardagsgöromål på internet! Vem tittar på sånt? Men hellre att de gör det när barnen är någon annanstans än att de exponerar sina barn.

  • Anonym (J)
    Anonym (Titti) skrev 2024-03-26 10:41:07 följande:

    Ja, visst är det lite märkligt att det går att leva på att visa upp sina vardagsgöromål på internet! Vem tittar på sånt? Men hellre att de gör det när barnen är någon annanstans än att de exponerar sina barn.


    Precis, med tanke på hur många som exponerar sina barn så tycker jag faktiskt det ska uppmuntras att ha dom på förskolan medan dom jobbar.
    Och hur konstigt man än tycker att ett jobb är (väldigt många nya jobb har ju setts som "icke-jobb" i början) så är det ju ändå ett jobb. 
  • Anonym (Hmm)

    Det är väl lite som de som har skiftjobb, att man har rätt att ha barnen på fsk visst antal timmar för sömn osv. Om de faktiskt spelar in videos, redigerar, lägger ut mm under fsk-tiden så jobbar de ju som alla andra.

  • Anonym (Ps)

    Det är visst ett problem? 


    dem lägger ut på sina medier när dem lämnar deras barn på förskolan och oftast skriver dem också när dem går och hämtar barnen på eftermiddagen då måste väl det vara på heltid? 


    hur jag vet vad dem gör på dagarna har jag jo redan skrivit i inlägget. 
    lägger ut på vad dem gör under tiden barnen är på fs. dem gör allt förutom att jobba:/// 
    Jag behöver inte skriva till dig vilka influenser jag tänker på men det finns gott och väl sånna?.. 

  • Anonym (Industriarbetare)

    Bryr mig inte.
    Du kan räkna med äventyrare, idrottare, musiker och andra som har sin passon som arbete.

  • Lynx123

    Det är väl ett jobb som alla andra, tänker jag. Huvudsaken är att barnen mår bra och får mat på bordet. Jobbar man hemifrån måste man ju få lugn och ro, det gäller väl även konstnärer och författare? 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ps) skrev 2024-03-26 10:43:35 följande:

    Det är visst ett problem? 


    dem lägger ut på sina medier när dem lämnar deras barn på förskolan och oftast skriver dem också när dem går och hämtar barnen på eftermiddagen då måste väl det vara på heltid? 


    hur jag vet vad dem gör på dagarna har jag jo redan skrivit i inlägget. 
    lägger ut på vad dem gör under tiden barnen är på fs. dem gör allt förutom att jobba:/// 
    Jag behöver inte skriva till dig vilka influenser jag tänker på men det finns gott och väl sånna?.. 


    Det ÄR ju deras jobb att lägga ut vad de gör. Om man är influencer så är det i princip vad det går ut på; att öppna upp sitt liv för andra att ta del av. Att DU inte tycker att det är intressant spelar ingen roll.
  • Anonym (Ps)

    Lynx: jaa det är också ett jobb. 
    men blir aldrig dessa föräldrar ifrågasätta av pedagogerna när dem officiellt lägger ut storys på att dem är ute och fikar eller tränar eller gör annat? 
    tycker att är lite konstigt med tanke på att pedagogrena kritiserar det lilla minsta på vanliga arbets föräldrar men aldrig influenser. 

  • Anonym (Ps)

    Hmm: varför skaffar man då barn om man anser att det är viktigare att dela med sig om sin vardag till sina följare än att ta hand om sina barn? 
    DET ÄR INGET JOBB ATT DELA UT NÄR MAN ÄR UTE OCH FIKAR.. 

Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan