• Anonym (H)

STD: Hur vanligt är det med felaktiga provresultat?

Hur många här har fått höra att de har en könssjukdom som sen visat sig inte stämma?
    Barnmorskan påstod att jag hade klamydia och satt hela mitt förhållande på spel. Hon närmast hånade mig när jag sa emot och ville få en ny tid för omprov.

• Svar på tråden STD: Hur vanligt är det med felaktiga provresultat?
  • Anonym (Patricia)

Hon borde också informerat dig om att klamydia kan ligga latent i kroppen länge innan det bryter ut. Vilket är anledningen till att en del hinner undra över otrohet både två och tre gånger. 

Hur länge har du haft din partner? Hur vet du att din partner inte varit otrogen? 

• Anonym (H)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-03-28 22:08:30 följande:

Hon borde också informerat dig om att klamydia kan ligga latent i kroppen länge innan det bryter ut. Vilket är anledningen till att en del hinner undra över otrohet både två och tre gånger. 

Hur länge har du haft din partner? Hur vet du att din partner inte varit otrogen? 

Spelade ingen roll, vi var oskulder båda två när vi träffades.
  • Anonym (BM)
    Anonym (H) skrev 2024-03-28 22:18:44 följande:
    Spelade ingen roll, vi var oskulder båda två när vi träffades.
    Det är ytterst sällan som ett klamydia prov vist fel. 

Du kan aldrig veta till 100% att din sambo var oskyld när ni träffades. Troligen så är det han som smittat dig i början av erar förhållande. 
  • Anonym (H)
    Anonym (BM) skrev 2024-03-28 22:25:58 följande:
    Det är ytterst sällan som ett klamydia prov vist fel. 

Du kan aldrig veta till 100% att din sambo var oskyld när ni träffades. Troligen så är det han som smittat dig i början av erar förhållande. 
    Nej han smittade inte mig, testet var ju felaktigt. Jag frågar om hur vanligt det är, vill veta om fler varit med om det.
  • Anonym (BM)
    Anonym (H) skrev 2024-03-28 22:42:38 följande:
    Nej han smittade inte mig, testet var ju felaktigt. Jag frågar om hur vanligt det är, vill veta om fler varit med om det.
    Så du har redan fått svar på test nr 2? Det kunde du har skrivit i trådstarten. 

Men nej, det ytterst sällan ett klamydia prov visar fel resultat. 
Svar på tråden STD: Hur vanligt är det med felaktiga provresultat?