• Anonym (Anonymmmm)

    Vi dejtar exklusivt men han skrev med annan tjej

    Hej! Jag har ett problem. Jag har träffat en kille nu ett tag och vi har sagt till varandra att vi dejtar varandra exklusivt och att vi inte ska prata med andra. Men för några dagar sen såg jag på hans mobil att han skrivit ett flirtigt meddelande med ett hjärta till en annan tjej. Är det här fel av honom? Vad betyder egentligen att dejta exklusivt? Är det otrohet eller inte? 


    mvh 
    ledsen tjej 

  • Svar på tråden Vi dejtar exklusivt men han skrev med annan tjej
  • Anonym (n)

    har du inga egna gränser på vad du inte vill i ett förhållande?

  • Anonym (Sorry)

    Nej, det kommer inte fungera. Killen letar annat och är öppen för flirtar och du är exklusiv.

    Släpp killen, han är inte intresserad tillräckligt av dig för att inte avstå från andra (oavsett om inget mer har hänt). I början ska allt vara enkelt och självklart, inte vara fyllt med oro och osäkerhet.

  • Anonym (M)

    Fast det var ju hon som skrev det till honom, han har väl hållt sitt löfte att inte skriva något?


    Få honom att lova att blocka alla tjejer också. Kommer det nåt ändå efter det, då är han inte att lita på.

  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2024-03-30 12:38:05 följande:

    Fast det var ju hon som skrev det till honom, han har väl hållt sitt löfte att inte skriva något?


    Få honom att lova att blocka alla tjejer också. Kommer det nåt ändå efter det, då är han inte att lita på.


    sorry läste slarvigt. Glöm det här
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonymmmm) skrev 2024-03-29 19:59:46 följande:
    Vi dejtar exklusivt men han skrev med annan tjej

    Hej! Jag har ett problem. Jag har träffat en kille nu ett tag och vi har sagt till varandra att vi dejtar varandra exklusivt och att vi inte ska prata med andra. Men för några dagar sen såg jag på hans mobil att han skrivit ett flirtigt meddelande med ett hjärta till en annan tjej. Är det här fel av honom? Vad betyder egentligen att dejta exklusivt? Är det otrohet eller inte? 


    mvh 
    ledsen tjej 


    Om ni kommit överens om att vara exklusiva och han skriver med andra ändå så är det väl klart att det är fel, hur kan det ens vara en fråga?

    Frågan är väl snarare om du är stark nog att dumpa idioten eller om du kommer se mellan fingrarna på det för att du är kär. Väljer du att se mellan fingrarna så får du oxå acceptera konsekvenserna för det.
Svar på tråden Vi dejtar exklusivt men han skrev med annan tjej