• Anonym (Råttan)

    Bölder

    Jag har under längre tid fått bölder på privata områden.

    Stora ömma bölder som tillslut spricker och det som kommer ut luktar så illa.

    I veckan träffade jag en underbar läkare. Han kollad mina bölder och även märkena som dessa bölder lämnar efter sig.

    Jag fick tabletter 2 st om dagen i 3 månader.
    Fick Tetralysal av honom.
    Många får det även för acne.

    Jag har en kronisk hudåkomma "Hidradenitis Suppurativa" någon annan som har denna åkomma??

  • Svar på tråden Bölder
  • Anonym (M)

    Beklagar, det är ingen rolig sjukdom att leva med. Försök få tid på hudmottagning, där har du större chans att få en läkare som vet vad HS är. Tetralysal hjälper tyvärr inte. Det finns två stora grupper på Facebook där du kan få tips och råd av andra med HS.

  • Anonym (F.G)
    Anonym (Råttan) skrev 2024-04-06 10:04:30 följande:
    Bölder

    Jag har under längre tid fått bölder på privata områden.

    Stora ömma bölder som tillslut spricker och det som kommer ut luktar så illa.

    I veckan träffade jag en underbar läkare. Han kollad mina bölder och även märkena som dessa bölder lämnar efter sig.

    Jag fick tabletter 2 st om dagen i 3 månader.
    Fick Tetralysal av honom.
    Många får det även för acne.

    Jag har en kronisk hudåkomma "Hidradenitis Suppurativa" någon annan som har denna åkomma??


    Hade precis samma problem som du. Fick svåra bölder dels i ljumskar men även runt hakan och i armhålan. Till slut fick jag Roacutan ( som då var på licens)  under en lång tid och har inte haft några bölder efter det. Detta är mer än 20 år sedan. Tycker också att du ska till en hudläkare som är experter på detta. 
Svar på tråden Bölder