• Anonym (finns det?)

    Samma hjälp som Lyxfällan, fast inte på TV

    Hej,
    Jag har inga skulder eller så förutom bolån och CSN men känns som att jag går typ plus minus noll varje månad. Tror att jag skulle kunna slipa lite på min livsstil och det bara slog mig att det hade varit kul att få ha en person som går igenom alla abonnemang och mina transaktioner och kommer med råd.
    Jag har en egen budget och jag skriver ner alla kostnader, och älskar att spara det som är över på börsen, men hade velat få någon som har perspektiv osv :) Typ som gör en egen budgettavla, sammanställer och planerar lite.
    Vet ni om detta finns? 

  • Svar på tråden Samma hjälp som Lyxfällan, fast inte på TV
  • Anonym (Tips från coachen)

    Tjaopp du kan ju lista sakerna här så får du säkert hjälp.

  • Anonym (Mx)
    Anonym (finns det?) skrev 2024-04-06 20:46:47 följande:
    Samma hjälp som Lyxfällan, fast inte på TV

    Hej,
    Jag har inga skulder eller så förutom bolån och CSN men känns som att jag går typ plus minus noll varje månad. Tror att jag skulle kunna slipa lite på min livsstil och det bara slog mig att det hade varit kul att få ha en person som går igenom alla abonnemang och mina transaktioner och kommer med råd.
    Jag har en egen budget och jag skriver ner alla kostnader, och älskar att spara det som är över på börsen, men hade velat få någon som har perspektiv osv :) Typ som gör en egen budgettavla, sammanställer och planerar lite.
    Vet ni om detta finns? 


    Känns som att du redan har bra koll, men vill slippa göra grovjobbet, dvs analysera dina utgifter. 


     

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (finns det?) skrev 2024-04-06 20:46:47 följande:
    Samma hjälp som Lyxfällan, fast inte på TV

    Hej,
    Jag har inga skulder eller så förutom bolån och CSN men känns som att jag går typ plus minus noll varje månad. Tror att jag skulle kunna slipa lite på min livsstil och det bara slog mig att det hade varit kul att få ha en person som går igenom alla abonnemang och mina transaktioner och kommer med råd.
    Jag har en egen budget och jag skriver ner alla kostnader, och älskar att spara det som är över på börsen, men hade velat få någon som har perspektiv osv :) Typ som gör en egen budgettavla, sammanställer och planerar lite.
    Vet ni om detta finns? 


    Ja det kallas att anlita en revisor.
  • Anonym (V...)

    Kommunen har väl ekonomiska rådgivare, men det verkar som att det endast gäller de som har skulder som man inte kan betala.
    Du verkar ju alltså kunna leva på din inkomst, så vad behöver du rådgivning för?

    Lägg upp en budget själv, skulle jag rekommendera.

  • Anonym (44)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-06 21:03:10 följande:

    Känns som att du redan har bra koll, men vill slippa göra grovjobbet, dvs analysera dina utgifter.  


    Eller få utifrån-perspektiv.
Svar på tråden Samma hjälp som Lyxfällan, fast inte på TV