Barndomsvänner fryser ut
Vill veta era tankar gällande en situation.
Jag har fyra barndomsvänner som bor i olika städer runt om i landet. Vi fem som alla är 35 år, brukar träffas kanske 1 gång om året vid något tillfälle. Vi hörs mest genom sociala medier annars men kan även höras på telefon någon gång ibland.
Vi har varit vänner sen vi var små barn.
För några år sedan började de få barn medan jag har valt att inte skaffa barn med min sambo och vi är väldigt nöjda över det.
När vi vänner har träffats de senaste gångerna så har jag märkt att samtalsämnena har förändrats mycket till att handla mycket om barn, bebisar och det som hör småbarnsliv till. Jag accepterar ju detta till fullo och försöker fråga mycket för att visa intresse för det som är viktigt för dem såklart.
Senaste månaderna har de här vännerna dock varit lite korta när vi skrivit till varandra. Kändes lite märkligt på nåt sätt.
För några veckor sedan så såg jag helt plötsligt att mina fyra vänninor hade träffats utan mig på ett hotell och haft en weekend ihop.
Jag har inte fått en fråga av någon om jag vill följa med. Det är så märkligt alltid. När jag såg bilderna från deras weekend blev jag helt förkrossad. Förstår inte vad jag har gjort för fel... Det kändes så märkligt. Vi ses så sällan och ändå väljer de att utesluta mig på en sån härlig weekend som de ser ut att ha haft.
Jag vet inte hur jag ska ta detta, känner mig väldigt nere och ledsen. Försöker förstå, hitta förklaringar men jag tycker ändå att de iaf kunde ha sagt något. Åtminstone förklarat varför de inte bjuder med mig. Om det var någon "mamma-grej"... 😢
Hur hade ni känt/gjort i situationen?