• Corrie

Återbesök mammografi

Jag gjorde mammografi för ett par veckor sen och idag fick jag hem ett brev där jag kallas på återbesök för att undersökningen behöver kompletteras. Tiden är om två veckor och jag har nu väldigt stark ångest. Har ni några erfarenheter eller lugnande ord ni kan ge mig?

• Svar på tråden Återbesök mammografi
  • Lynx123

Ofta handla det om cystor eller svullna körtlar som är helt ofarliga men de vill så klart vara på den säkra sidan. Det kommer gå bra!!!

• Corrie
    Lynx123 skrev 2024-04-10 18:01:06 följande:

Ofta handla det om cystor eller svullna körtlar som är helt ofarliga men de vill så klart vara på den säkra sidan. Det kommer gå bra!!!

Tack, det är precis sånt här jag behöver höra just nu. 
  • Fjäril kär
    Corrie skrev 2024-04-10 17:48:11 följande:
    Återbesök mammografi

Jag gjorde mammografi för ett par veckor sen och idag fick jag hem ett brev där jag kallas på återbesök för att undersökningen behöver kompletteras. Tiden är om två veckor och jag har nu väldigt stark ångest. Har ni några erfarenheter eller lugnande ord ni kan ge mig?

Jag fick samma sist och för mig handlade det om att jag har täta bröst och dom bilder som tagits var otydliga. Jag fick göra en vända till och så var det klart och inga konstigheter syntes. 
  • Corrie
    Fjäril kär skrev 2024-04-10 18:48:53 följande:
    Jag fick samma sist och för mig handlade det om att jag har täta bröst och dom bilder som tagits var otydliga. Jag fick göra en vända till och så var det klart och inga konstigheter syntes. 
    Tack för svar. hoppas det är samma för mig!
  • California

Relativt vanligt skulle jag tro. Jag har blivit återkallad vid mina 2 senaste besök. Sköterskan förklarade det som att fettcellerna lägger sig ovanpå varandra som ett raster och det blir ett ?mörkt område?. Man kollar igenom det med ultraljud, så att inget annat döljer sig i det.

Svar på tråden Återbesök mammografi