• Anonym (Ont)

Kraftig "träningsvärk" utan att ha tränat??

Jag har av och till som enormt kraftig träningsvärk i magmusklerna upp över mellangärdet, främst på morgonen innan jag går upp, det kan göra så ont att jag knappt kan andas och är precis som att musklerna liksom är på helspänn. Det finns inget samband öht med fysisk aktivitet eller att jag haft mycket hosta eller nåt annat sånt. Finns det nån som har en aning om vad detta kan bero på, och vad man kan göra åt det???

• Svar på tråden Kraftig "träningsvärk" utan att ha tränat??
  • Anonym (Ont)
    Lynx123 skrev 2024-04-12 06:44:24 följande:

Kan vara tarmarna. Skulle kolla upp det om jag vore du.

Tack för svar! Känns som att tarmarna sitter längre ner dock? Plus att det känns mer som att det är i musklerna, som att musklerna liksom är jättespända... Men det kanske kan kännas så ändå, även om det är tarmarna det är fel på?
  • Anonym (Andra aktiviteter?)

Träningsvärk i magen kan man ju få av annat ansträngande än träning.

Huggt ved? Vart överst under samlag och ovan vid det? Ovan vid högklackat och gått i högklackat? Van vid högklackat och gått i lågskor? Agerat mänskligt stöd åt en person som har svårt att gå? Relativt nyligen gjort bröstförstoring? Slagit med en sån där jätteklubba på nöjesfält? Använt en slägga eller korphacka? Sopat/moppat mycket? Använt en motorsåg?

• Anonym (Ont)
    Anonym (Andra aktiviteter?) skrev 2024-04-13 05:57:13 följande:

Träningsvärk i magen kan man ju få av annat ansträngande än träning.

Huggt ved? Vart överst under samlag och ovan vid det? Ovan vid högklackat och gått i högklackat? Van vid högklackat och gått i lågskor? Agerat mänskligt stöd åt en person som har svårt att gå? Relativt nyligen gjort bröstförstoring? Slagit med en sån där jätteklubba på nöjesfält? Använt en slägga eller korphacka? Sopat/moppat mycket? Använt en motorsåg?

Haha eh nä... faktiskt inget av detta. Det är det jag menar, jag har verkligen inte ägnat mig åt någon form av fysisk aktivitet - ingen träning, men heller inte några andra fysiskt ansträngande saker (inte ens sex, sorgligt nog) - som kan tänkas orsaka det. Jag har inte ens hosta, vilket ju annars möjligen skulle kunna förklara det. Jag fattar inte... gör jag saker i sömnen som jag inte vet om??? 

Skämt åsido, det jag undrar är alltså om det finns något annat än någon form av fysisk aktivitet som kan orsaka detta? 
Svar på tråden Kraftig "träningsvärk" utan att ha tränat??